Google+ Followers

7 września 2013

Sok z aronii z sokownika

Dostałam od teściów 5 kg aronii i choć za nią nie przepadam zrobiłam z niej sok
Aronia  uwalnia organizm od toksyn, pomaga  w leczeniu chorób krążenia, obniża ciśnienie krwi, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, przeciwdziała krwawieniu (np. z żołądka w chorobie wrzodowej), zmniejsza też napięcie nerwowe i stres.
Spożywanie przetworów z aronii łagodzi skutki chemio- i radioterapii, szkodliwego promieniowania komputera, uodparnia skórę na promieniowanie UV i łagodzi dolegliwości w chorobach trzustki i wątroby.
A najważniejsze zawiera bogactwo związków biologicznie czynnych, w tym antocyjanów (ciemnych barwników) mających właściwości przeciwutleniające, a w konsekwencji hamujących procesy starzeniu



Składniki na sok

5 kg aronii
4 cytryny
2 pomarańcze
3,5 kg cukru

Aronię umyłam, wsypałam do sokownika, przesypując cukrem
Pomiędzy poszczególne warstwy ułożyłam cytrynę i pomarańczę - umytą sparzoną i pokrojoną w plastry.
Sok przelałam do wygotowanych słoików i pasteryzowałam 15 minut ( słoiki 330ml)

Pozdrawiam cieplutko:)


8 komentarzy:

  1. A moją aronię jakieś ptasiory zjadły, a było by ze 3 kg :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo bardzo lubię dżem z aronii...jest najlepszy na świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu nie żartuj, najlepszy to wiśniowy:)

      Usuń
  3. Smakowicie się zapowiada za pozwoleniem zajże ty jeszcze.Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  4. zaraz się biorę za sok

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)