11 października 2015

Rolada orzechowa

Kolejny   przepis, przetestowany kilkakrotnie i wychodzi za każdym razem.
Jedyna trudność to zwinięcie ciasta :)
Rolada mocno orzechowa, ale delikatna i pyszna
Polecam:)

Składniki

Ciasto:
5 jaj M
1/2 szklanki cukru
100g zmielonych orzechów włoskich
2 łyżki oleju
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki bułki tartej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa orzechowa
100g orzechów włoskich
1/3 szklanki cukru
200g masła
1/2 szklanki  mleka

Ciasto przygotowuję jak klasyczny biszkopt.
Białka z szczyptą soli ubijam na sztywno, dodaje cukier.
Ubijam dalej do rozpuszczenia się cukru, a gdy piana jest błyszcząca dodaje po jednym żółtku.
Teraz mieszam już ręcznie i do masy dodaje przesianą mąkę z proszkiem,olej, bułkę tartą i zmielone orzechy- delikatnie, ale dokładnie mieszam szpatułką.


Dużą blachę piekarnikową  (33x37 cm) wykładam papierem do pieczenia i wylewam ciasto- wyrównuję górę i piekę w temperaturze 180 stopni przez 11-12 minut.



W między czasie przygotowuje sobie ściereczkę kuchenną  i posypuje ją dość grubo cukrem pudrem
Upieczone ciasto przekładam na przygotowaną ściereczkę, ściągamy
 papier i zwijam
Zwijam razem ze ściereczką dość ściśle i szybko, bo ciasto stygnąć twardnieje  i możne sie połamać.
Końce ściereczki związuje i pozostawiam ciasto do całkowitego ostudzenia.


Masa.
Orzechy mielę.
Mleko podgrzewam z cukrem i do ciepłego dodaję orzechy- mieszam i studzę.
Masło ucieram na puch i dodaje do niego po łyżce zimnej papki orzechowej.
Można dodać kilka kropel aromatu, jednak jeżeli chcecie dodać procentów, to proponuję skropić nimi ciasto, masa będzie za rzadka i będzie wypływać z ciasta.



Roladę delikatnie rozwijam i układam na papierze do pieczenia.
Z masy odkładam 3-4 łyżki, resztę równo rozsmarowuje na cieście
Samą roladę ponownie zwijam, papierem dokładnie zabezpieczam przed rozwinięciem (można boki zwinąć lub związać) i wkładam do lodówki na kilka godzin.

Resztą masy smaruje stężałą już roladę i dekoruje w/g uznania

Smacznego :)

32 komentarze:

  1. Orzechów Ci u mnie dostatek, ale rolady nie bardzo mi sie udają. Tym razem jednak na pewno spróbuję bo wygląda smakowicie a moje głodomory przepadają za wszystkim co orzechowe. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też nie zawsze wychodzą tak jak bym chciała, ale najważniejsze że ta smakuje nam bardzo:)
      dziękuje i również pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Właśnie orzechy u mnie są na tapecie, czyli mój mąż je wyłuskuje a ja będę coś... z nich robić. Może taką roladę zrobię? Kusząco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu u nas jest identyczne:D
      tyle że na degustacje to ja sie nie zawsze łapię:D

      Usuń
  3. Pyszności :-) zdecydowanie sięgam po duży kawałek. Mistrzostwo :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Renia łał ale masa orzechów daj słońce kawałek i pędzę dalej :) Buziole :***

    OdpowiedzUsuń
  5. Też wsuwam orzechy i chyba zrobię z nich piękne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z orzechów, lub z orzechami można przygotować wiele pysznych ciast :)

      Usuń
  6. Prawdziwa BOMBA!!! Wszamałabym taką roladkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hehe a ja myślałam że to mięsko!!! nocóż trzeba czytać a nie oglądać z daleka fotki hehe!!!
    pozdrawiam aga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko mnie też sie to zdarza:)
      pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Rolada to nadal dla mnie duże wyzwanie, a Twoja wygląda wspaniale :) Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu trzeba próbować, mnie też nie zawsze wychodzi taka jakbym chciała:)

      Usuń
  9. Z daleka wygląda jak pasztet :D Maximum orzechów! To dopiero musi być pyszne i poniekąd kaloryczne ale kto by się przy takim cudeńku tym przejmował :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie u Was pasztet u Agnieszki mięsko :D
      moje dziewczyny sa na diecie wysokokalorycznej, to im wolno, a nawet muszą :D

      Usuń
  10. Fantastyczna rolada :) Mocno orzechowa, coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Very informative, thanks for sharing. I love this blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj, taki kawałek do kawki chętnie bym zjadła. Wygląda niezwykle kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  13. kawałek takiej rolady to bym chętnie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam orzechowe ciasta, a to to prawdziwa orzechowa bomba :) W sam raz dla mnie. Zapisuję przepis i mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rolada pychota.Robie ja od lat,ale nie uzywam zadnych scierek tylko wkladam pod ciasto dlugi plaski noz i nim zwijam rolade.Proste?Ciasto upieczone posypuje cukrem pudrem,zwija sie latwo i nie skleja .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może i proste, ale nie próbowałam i zostanę przy mojej ściereczce :)
      robię tak od kiedy zaczęłam gotować i jak dla mnie jest to też proste i szybkie rozwiązanie:)

      Usuń
  16. ciasto jest bardziej elastyczne i wilgotne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. chyba chodzi o 5 jaj jest mały błąd w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam, a ten olej to kiedy daje do ciasta na końcu? I jak pieczesz te rolafe na środku piekarnika i program góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak na końcu i piekę góra-dół na środku piekarnika

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)