26 sierpnia 2014

Czeko jeżyna

ewentualnie powidła , dżem  czy nutella jeżynowa z dodatkiem czekolady pojawiły się na kilku blogach.
Byłam bardzo ciekawa tego połączenia, bo jak smakuje nutella śliwkowa zw też czeko-śliwką wiem, robię co roku kilka słoików.
Składniki podstawowe - wiadome, ale ilość to już całkowicie moja wariacja na temat:)
Niech was nie przeraza ilość czekolady i cukru- dżem jest kwaskowaty,ale idealnie zgrywa sie jako dodatek do ciasteczek:) I najważniejsze- młoda stwierdziła, że ta wersja jest smaczniejsza od  czekośliwki:)
Na początku dałam mniej cukru, ale dziewczyny stwierdziły że jest za kwaśny, dosypałam 50g i takie składniki podaję.
Jeżyny przepuściłam przez maszynkę do mięsa z końcówką do przecierania- jeżeli nie macie takiej to najlepiej owoce gotować przez 10-15 minut jak się zaczną rozpadać trzeba przetrzeć przez sito z bardzo drobnymi oczkami.







Składniki:
1 kg jeżyn
150 g czekolady gorzkiej ( u mnie wedlowska)
300g cukru
1/2 szklanki wody

Jeżyny bardzo delikatnie myję pod bieżąca wodą, zostawiam na sitku aż ociekną.
Suche przepuszczam przez maszynkę z funkcją przecierania (lub gotujemy z 1/2 szklanka wody przez 10-15 minut jak się zaczną rozpadać przecieramy  przez sito z bardzo drobnymi oczkami)
Dodaje cukier i wodę, gotuje 30 minut,aż masa zacznie gęstnieć.


Na koniec dodaje kosteczki czekolady i mieszam do jej całkowitego rozpuszczenia- całość zagotowuje i przelewam do wygotowanych słoiczków.
Słoiki czyścimy, dokładniej zakręcam wyparzonymi zakrętkami i pasteryzuje 15 minut, mniejsze słoiki, większe 20 minut.
Smacznego:)


25 komentarzy:

  1. Widzę, że dziewczynkom smakuje :) Rewelacyjny przepis! Z jeżynami - pychota ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. małej smakuje wszystko co do słodyczy sie zalicza:)

      Usuń
  2. O rany, rewelacja! Ależ mi smaku narobiłaś :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. O jak młoda pałaszuje, to najlepszy wskaźnik smaku :) Pozdrawiam Reniuś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluś to jest mała jej robię zdjęcia na okrągło i zaskoczenia, młoda ostatnio buntuję przeciwko publikacji zdjęć:)

      Usuń
  4. o mniam mniam! dla takich czekoladoholików jak my to jest smarowidło idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię połączenie owoców z czekoladą, jeżyny jeszcze tak nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli tylko masz dostęp do jeżyn i lubisz takie smaki to polecam:)

      Usuń
  6. Reniu, ja za Tobą nie nadążam. I nie nadążę. Jak mi potrzeba będzie wyjątkowego dodatku do jakiegoś wypieku to już wiem gdzie się udam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem miłośniczką czekolady, więc ta wersja nie dla mnie. Ale dzieci na pewno są zachwycone ich smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Madziu moje wcinają na okrągło, muszę dorobić następną partię:)

      Usuń
  8. pyszne - świetnie połączenie! na samą myśl ślinka mi cieknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. połączenie rzeczywiście okazało się bardzo trafne:)

      Usuń
  9. Ślinka cieknie , nie jadłam czekolady w takim połączeniu al wszystko przede mną:) Fajnie i urozmaicenie dla jeżyn:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :) ja do tej pory robiłam tylko sok ale w tym roku zrobię kilka porcji z czekoladą:)

      Usuń
  10. Oj tak, to musi być pyszne! Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czy uda mi się upolować jeżyny, bo chętnie bym spróbowała jak to smakuje. Coś mi mówi, że to prawdziwa pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pycha:) wczoraj zrobiłam naleśniki z serem i właśnie z czekojezyną i było obłędne:)

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)