1 września 2013

Napoleonka na herbatnikach

Dzisiaj coś na szybko, bez pieczenia.


Składniki:

około 220 g herbatników

Masa:
1litr mleka
1 szklanka cukru
2 żółtka + 2 całe jajka
1 1/2 łyżki masła
15 g cukru waniliowego
4 łyżki mąki pszennej
4 łyżki mąki ziemniaczanej

 Dodatkowo:
250 ml śmietany kremówki
1 1/2 łyżki żelatyny

Na blachę rozkładam papier do pieczenia i wykładam herbatniki.
Mleko gotuję razem z cukrem waniliowym.
Żółtka i białka oraz cukier ubijam na puszysto i dodałam obie  mąki.
Bardzo dokładnie mieszam mikserem, teraz bardzo wolno, cienkim strumieniem wlewam do gotującego się mleka , cały czas energicznie mieszając, aż masa zgęstnieje i się zagotuje.
Gorącą masę wylałam na herbatniki i od razu położyłam drugą warstwą herbatników.
Zostawiłam do wystudzenia.
Żelatynę rozpuszczam w 1/4 szklance gorącej wody i studzę.
Śmietanę ubijamy i pod koniec dodałam żelatynę- lekko wymieszałam i wyłożyłam na herbatniki.
Ciasto jest najsmaczniejsze po schłodzeniu -minimum 2 godziny leżakowania w lodówce.

Smacznego!!

4 komentarze:

  1. http://dietamojapasja.pl/1 września 2013 20:37

    Napoleonka to jest ciasto...nad ciastami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, jest prosta i pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię napoleonki. Nie jadłam na spodzie z herbatników. Ale...wypróbuję. Ciekawy przepis na szybki (oprócz chłodzenia) deser :), Krys

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Krysiu:) napoleonkę robię też na cieście, ale ten sposób jest równie dobry a szybszy:)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)