10 lipca 2013

Sakiewki grzybowe do barszczu

Od rana chodziły za mną uszka, ale że jest z nimi dużo roboty lepię je tylko na święta i uroczystości rodzinne.
Dlatego dzisiaj zrobiłam sakiewki- smakują tak samo, są tylko trochę większe i roboty z nimi o wiele mniej.
Grzyby mam jeszcze w zamrażalce, ale można je zastąpić suszonymi lub pieczarkami.

Sakiewki grzybowe.



Składniki:

Farsz :
200g grzybów
1/2 cebuli
2łyżki oleju
2 łyżki pokrojonej zielonej pietruszki
mała marchewka
sól i pieprz
2 łyżki bułki tartej

Ciasto
2,5 szkl mąki
1 szkl gorącej wody
płaska łyżeczka soli

Do mąki wlewam gorącą wodę dodaję sól i dokładnie wyrabiam- na początku łyżką, potem rękami.
Przykrywam ściereczką i pozostawiam na ok 0,5 godziny - w tym czasie przygotowuję
 Farsz:
Grzyby rozmrażam i odparowuj.
Pokrojoną cebulkę rumienię na oleju, dodaje grzyby i jeszcze chwilę smażę.
Ostudzone mielę w maszynce do mięsa.
Dodaję zieleninę i marchewkę startą na małych oczkach.
Marchewkę dodaję surową dla przełamania koloru i nie jest konieczna.
Dodaję bułkę tartą i przyprawiam do smaku solą i pieprzem.


Ciasto rozwałkowuję i wykrawam dużym kubkiem- większe kółka niż na pierogi, ale tu już jest dowolność
Nakładam łyżeczką farsz i  trzymając sakiewki miedzy kciukiem a palcem wskazującym   lekko sklejam i przekręcam ciasto.



Wrzucam gotowe sakiewki do wrzątku i gotuję 9-10 min.
Smacznego!

Z tej porcji wyszło mi 21 sakiewek.
Jeżeli zostanie mi trochę ciasta to nie wyrzucam go tylko rozwałkowuję go na makaron i podaję jak
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)