13 lipca 2014

Szybkie ciasto z porzeczkami

Ciasto polecam- robię go od dawna i to cały rok, nie tylko, gdy jest najwięcej świeżych owoców, można upiec go też z osączonymi owocami z kompotu.
Nie wygląda zjawiskowo, ale smakuje wybornie- lekka słodycz i kwaskowatość owoców, z porzeczkami polecam szczególnie w upalne dni, a przyznam, że znika w zastraszającym tempie.
Mój ślubny jak tylko go zobaczył, to stwierdził,że w końcu jakieś normalne ciasto:) a na to miano w/g niego zasługuje tylko zebra, murzynek i właśnie to ciacho:)


 

Składniki
1 kostka margaryny ( u mnie tylko palma)
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
mały cukier waniliowy ( można ominąć)
Dodatkowo
2 szklanki porzeczek czerwonych
cukier puder

Porzeczki myję pod bieżącą wodą i dokładnie suszę .
Suche odrywam od gałązek i posypuje łyżką mąki ( odebraną z 2 szklanek, nie dodatkowo ilość) delikatnie najlepiej przez potrząsanie mieszam.


Palmę rozpuszczam i studzię.
Całe jajka ubijam około 10 minut z cukrem, tak długo, aż masa zbieleje.
Dodaję  stopniowo pozostałą mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, na końcu nie przerywając ucierania, cienkim strumienie wlewam tłuszcz, mieszam do połączenia sie składników.
Ciasto przelewam na blaszkę wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą.


Na górę, w miarę równomiernie wysypuję owoce.


 Ciasto piecze się w 180 stopniach przez około 30-35 minut do suchego patyczka.
Upieczone i gorące ciasto posypuję cukrem pudrem

Moje uwagi:
- gałązki najłatwiej odrywać przy pomocy widelca

Smacznego!!

74 komentarze:

  1. Pyszne ciasto, z porzeczkami jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. porzeczki równoważą słodkość ciasta i dla tych co nie lubią zbyt słodkich jest idealne:)

      Usuń
  2. Witam! Wspaniały przepis! Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://www.rynek.webd.pl/wakacyjny-konkurs-na-25-urodziny/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za zaproszenie, niestety moje zgłoszenie jest odrzucane:( a szkoda

      Usuń
  3. wygląda smacznie nie używałam jeszcze porzeczek do ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasta to dla mnie numer 1
    Pięknie i pyszne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste ciasta zawsze najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wiem dlaczego Reniuś ono szybkie....bo szybko znika :) buziole

    OdpowiedzUsuń
  7. jak nie wygląda?! Wygląda jak ciasto z owocami, czyli te najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety wyglądało- ślad pozostał tylko na zdjęciu:)

      Usuń
  8. Poproszę kawałek, pyszne ciasto, takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, akurat mamy na działce sporo porzeczek, to chyba się skuszę na ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też sobie zostawiałam jeden krzaczek, będę musiała powtórzyć:)

      Usuń
  10. Ciasto przepyszne, ale ta kwaterka na owoce bombowa.
    To ciasto to prosto i do celu (celem zadowolenie niebotyczne) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki:) też mi się podoba, a jaką miałam radochę, jak ją wygrzebałam z kupy złomu na pchlim targu za całe 2 zł:)

      Usuń
  11. Masz rację trzeba korzystać z porzeczek póki sa. Sama skusiłam się na ciasta porzeczkowe. Wygląda pysznie twoje ciasto, pachnie porzeczkami i widać że jest smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry przepis na ciasto z owocami:) Ja piekłam jogurtowy, ale niestety bez szału, nawet nie dałam na bloga :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to polecam ten przepis- stary, nawet bardzo i wypróbowany na wiele sposobów, nawet zimą z owocami z kompotów:)

      Usuń
  13. Moje porzeczki zostały pochłonięte przez sarny zimą ... wrrrrr dopiero odbijają od korzeni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam! Czy mogę użyć mrożonych porzeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że tak, tylko proszę je leciutko rozmrozić i obsypać mąką, bo inaczej na pewno pójdą na dno:)

      Usuń
  15. Ciasto rewelacja.Robiłam je już z różnymi owocami i każde znikało zanim dobrze ostygło.Polecam i dziękuję za wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie jest tak samo:)
      choć porzeczki to moje faworytki
      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
    2. podaj proszę rozmiar Twojej blaszki mam z objetoscia duży kłopot.Ram mi ciasto wykupi,a raz jest taki,że można go skrobac z blaszki.

      Usuń
    3. moje blaszki maja 22x 37 cm- mierzyłam dno:)

      Usuń
  16. Czy uda sie z rabarbarem? Kawałki obsypać mąką? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę przyznać, ze z rabarbarem nie robiłam,
      ale robiłam z śliwkami i te nie oprószałam mąką, myślę że rabarbar jeżeli będzie pokrojony na cienkie paseczki też nie będzie trzeba:)

      Usuń
  17. Właśnie tego szukałem i się nie przejechałem. Póki co na ciepło (z czarną poprzeczką) prosto z pieca super.
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i dziękuje za komentarz:)

      Usuń
    2. Porzeczki już czekają, będą piekła późnym wieczorem napisze jak wyszło:-)

      Usuń
  18. Hurrra! Moje pierwsze ciasto, ktore wyszlo! Dziekuje serdecznie. Jest dla mnie nadzieja;) Proste, szybkie, pyszne. Wszystko co potrzebne do szczescia:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam :) przed chwilką zajadaliśmy to cudo. Przepyszne, wilgotne, nie za słodkie. W sam raz na upały bo BARDZO orzeźwia

    OdpowiedzUsuń
  20. Upiekłam.Bardzo dobre.Dziękuję i rozsławiam : http://uelizki.blogspot.com/2016/07/placek-z-porzeczkami-atwy-i-dobry.html

    OdpowiedzUsuń
  21. A jakie wymiary blaszki?

    OdpowiedzUsuń
  22. Super przepis :) taki jaki lubię ,,łatwy i przejrzysty :)
    Jutro zrywam porzeczki i ciasto rodzina biedzie wcinać:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super przepis;)Ciasto pyszne i nareszcie nie zrobił się zakalec.

    OdpowiedzUsuń
  24. Córka nakupila porzeczek już wiem jakie ciasto jutro zrobię ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto super 👌 z czarną porzeczką wyszło super...dzieciaki zjadly jeszcze ciepłe

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja właśnie dzisiaj piekłam ciasto z porzeczkami z przepisu od Pani, wyszło bardzo smaczne☺

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za przepis. Wyszło super
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1489144434439847&set=pcb.1489145017773122&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda że nie mogę zobaczyć;)
      ale bardzo sie cieszę że smakowało i dziękuje za komentarz

      Usuń
  28. Irena.Super ciasto-przepyszne,polecam

    OdpowiedzUsuń
  29. jest juz w pieciu nie moge sie doczekac jak wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  30. Wczoraj zerwalam ostatnie czerwone porzeczki z przydomowego ogródka, i dylemat co z nimi zrobić .Te ciasto to strzal w 10tke .Robi sie szybko i prosto jesli użyjemy robota planetarnego.I wychodzi niedrogo.Margaryna zamiast drogiego masła.Czas pieczenia ok 40min z termoobiegiem,fajnie urosło ,niewysuszone .Super smak zwłaszcza porzeczek które równoważą słodkosc ciasta.Inne kwasne owoce tez by chyba pasowały ale najlepsze z czerwona porzeczką .Wypróbowałam i polecam .

    OdpowiedzUsuń
  31. Hej, piękne to ciasto, i na pewno jest pyszne, dlatego jutro spróbuje zrobić �� To będzie moje pierwsze ciasto, stad pytanie czy powinnam blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia czy to nie jest konieczne. I jaki rozmiar blaszki powinien być,ponieważ mam blaszkę o zupełnie innym kształcie i boje się ze będą złe proporcje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pod to ciasto nie trzeba wykładać papier do pieczenia, wystarczy nasmarować tłuszczem i wysypać mąką.
      Blacha standardowa, u mnie to 22x 37 wymiary dna
      Ciasto jest świetnie i na pewno się uda, tylko pamiętaj o 10 minutowym ubijaniu, daj znać jak wyszło
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  32. Tylko nie margaryna

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja robie z synem a jak wyjdzie i bedzie dobre napisze

    OdpowiedzUsuń
  34. Zebrałam porzeczki z ogródka i upiekłam. Miało być na niedzielę, ale w sobotę każdy chciał dokładkę. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  35. Rewelacja w smaku i bardzo proste W wykonaniu bedzie moim przewodnikiem do innych owocow .....slicznie dzieki za przepis Pani Renato

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciasto wyszło bardzo smaczne, znika w mgnieniu oka! Dziękuję za przepis!
    Ja musiałam tylko 10 minut dłużej piec.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam. A czy to jest temperatura 180 z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
  38. Przed chwilą wyszło z pieca, wygląda i pachnie obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  39. Piecze się pięknie, cudnie pachnie. Mam nadzieję, że nie będzie zakalca bo ślicznie wyrosło. Dziękuję za przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję za przepis jest super

    OdpowiedzUsuń
  41. Dziękuję za przepis jest prosty i szybki

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeszcze nie próbowane ale wygląda obłędnie. Super szybkie i z owoców z ogrodu

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam. Zrobiłam ciasto z mrożonych czerwonych porzeczek. Wyszło pyszne.
    Nawet zdjęcia nie zdążyłam zrobić. Polecam 🙂

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)