9 lipca 2013

Gdy zostaje mi ugotowany makaron to........?

No właśnie, można zrobić kilka rzeczy: sałatkę, zapiekankę, odgrzać i podać z sosem.
Ja dzisiaj zrobiłam kotleciki.


Kotlety z makaronu.
Składniki:

500 g ugotowanego makaronu
120 g ostrego sera żółtego
50 g suszonych pomidorów1/2 małego brokuła
2 łyżki bułki tartej
1 jajko
3 ząbki czosnku
sól, pieprz
cebula
olej do smażenia
bułka do smażenia

Cebule pokroiłam w kosteczkę i zrumieniłam na oleju - wykorzystałam olej z pomidorów.
Część makaronu ( a miałam świderki) rozdrobniłam, resztę razem z cebulką zmieliłam w maszynce do mięsa.
Pomidory pokroiłam w kostkę.
Brokuł wrzuciłam do gotującej, lekko osolonej wody na góra 5 min.
Po tym czasie odcedziłam, przelałam zimną wodą i zostawiłam do odsączenia.
Ser starłam na dużych otworach.


Do makaronu dodałam kolejno: pomidory, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól ( tu trzeba uważać) pieprz,
ser,jajko i  bułkę tartą
Lekko wymieszałam i na samym końcu brokuły.
Teraz mieszam już delikatnie.





Teraz z łyżką formuję kuleczki, mocno dociskam w rękach i panieruję w bułce tartej ( można tez w otrębach) Zostawiam do stężenia na co najmniej godzinę w lodówce, potem łatwiej jest je obracać podczas smażenia.

Smakują na ciepło z wyrazistymi sosami, jak i na zimno



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)