22 lipca 2013

Pierogi z wiśniami

To smaki mojego dzieciństwa.
O ile za surowymi nie przepadałam, to pierogi z wiśniami mogły być codziennie.
Przepisów na ciasto do pierogów jest mnóstwo i wiele z nich wypróbowałam, ale odkąd poznałam ten innych już nie robię.
Ciasto jest bardzo elastyczne, nie twardnieje i nie ciemnieje, a gdy mi zostanie robię z niego makaron tagliatelle- moje córki go bardzo lubią.



Składniki:
500g mąki pszennej
1, 5 szklanki ciepłego mleka
szczypta soli

Nadzienie:
500g wiśni
cukier
śmietanka 30%

Wiśnie dryluję i przekładam na sitko do ocieknięcia.
Do mąki wlewam bardzo ciepłe mleko, dodaję szczyptę soli i bardzo dokładnie wyrabiam.
Przykryte ściereczką pozostawiam do wystygnięcia.


Rozwałkowuję ciasto niezbyt cienko i nakładam po 3 wiśnie oprószone cukrem.


Dokładnie zlepiam i wrzucam na wrzącą osolona wodę.
Gotuję 6 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)