11 marca 2018

Sernik z galaretką i mango

Ten sernik można zrobić z różnymi galaretkami, ja dodałam jeszcze zmiksowane mango co podkręciło smak.
A było pysznie i orzeźwiająco.
Sernik zniknął bardzo szybko i usłyszałam - kiedy znowu zrobisz??
Zrobię na święta, na pewno:)
Polecam:)


Składniki na tortownicę o średnicy 27 cm
ciasto:
1 jajko
1,5 szklanki maki pszennej
1/3 szklanki cukru
125 g masła lub palmy
3/4 łyzeczki proszku do pieczenia
2-3 łyżki jogurtu

Masa serowa:
700g sera twarogowego
3/4 szklanki cukru pudru
500ml śmietany kremówki 30%
150g białej czekolady
5 jaj
łyżka skrobi kukurydzianej
szczypta soli

Dodatkowo
2 galaretki z pianką o smaku mango
1 dojrzałe mango
800ml wrzątku.



Ciasto :
przygotowuję tak samo jak kruche- na stolnicę wysypuję mąkę z proszkiem do pieczenia i cukier , w środku robimy dołeczek i wbijam tam jajko , dodaję 2 łyżki jogurtu i posiekane masło- wszystko razem siekam aż zrobi nam się kruszonka. Teraz szybko zagniatam rękoma.
Tortownicę wykładam papierem do pieczenia, wykładam ciasto i nakłuwam widelcem.


Masa serowa:
Ser mielę w maszynce.
1/4 szklanki śmietanki podgrzewam, dodajemy czekoladę i mieszam do jej rozpuszczenia- lekko studzę.
Jaja ubijam z cukrem i szczyptą soli tak długo aż zbieleją i podwoją swoją objętość.
Kolejno dodaję ser śmietankę, czekoladę i skrobię.
Masę przelewam na ciasto i piekę w 175 stopniach przez 60-65 minut.
Studzę.

Galaretkę rozpuszczam w wrzącej wodzie studzę.
Mango obieram i kroję na mniejsze kwadraty- miksuję na gładko.
Do zimnej galaretki dodaję mango i lekko tężejąca wylewam na zimny sernik.
Wkładam do lodówki najlepiej na noc.
Brzegi można udekorować np bitą śmietana lub kokosem:)

Smacznego :)


18 komentarzy:

  1. Ale mi narobiłaś smaka na takiego sernika <3 daj trochę!

    W wolnej chwili zapraszam na swojego bloga kulinarnego: klik <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam mango ale nigdy nie jadłam galaretki z mango, nie kupowałam też galaretek z pianką. Ale przekonałaś mnie i zrobię na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda. Poproszę o kawałek :). Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię sernik ale takiego jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki wiosenny ten sernik już :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha :D Uważamy, że mango świetnie nadaje się do serników :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik i mango to połączenie idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie się prezentuje góra tego sernika. Nie dziwię się, że będziesz robić na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. do serników to ja mam słabość... preznetuje się smakowicie. i to mango... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twój sernik wygląda rewelacyjnie Renatko. A czy tak samo smakuje, niedługo przekonam się sama, bo mam zamiar go upiec. Będziesz moją Muzą :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja uwielbiam serniki! Tak kusisz tymi zdjęciami, że aż ślinka cieknie jak się na nie patrzy ^_^ Obłęd!

    OdpowiedzUsuń
  12. Prezentuje się cudownie, ależ bym zjadła taki duży kawał tego sernika ^_^

    OdpowiedzUsuń
  13. Noszsz, sernik teraz będzie mi się śnił:) Jutro zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przesmacznie wyglada. A że uwielbiam serniki, ukradłam Twój przepis, bo muszę go wypróbować 🙂

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)