18 marca 2018

Babka kokosowa II

Zbliżają sie święta i takie przepisy mają teraz wzięcie:)
dzisiaj proponuję II przepis na babkę kokosową.
Pierwsza jest na samych białkach tutaj (klik),
Pod tym linkiem (klik)znajdziecie przepisy i na inne babki ( w tym gotowane) a tutaj na małe co nieco czyli babeczki(klik)
Polecam:)


Składniki:
5 jaj
 2 szklanki mąki
1,5 szklanki drobnego kokosu
1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
1 szklanka oleju
2 łyzeczki proszku do pieczenia
100g białej czekolady+2 łyżki kremówki
skórka  otarta z 1/2 cytryny


Foremkę smarujemy tłuszczem i wysypujemy bułką tartą .

Cukier miksuję z olejem i jajkami tak długo, aż masa zbieleję i podwoi swoją objętość a na jej powierzchni pojawia się bąbelki powietrza
Mąkę przesiewam  z proszkiem do pieczenia, mieszam  z kokosem i dodaję stopniowo do masy jajecznej.


Nad kąpielą wodną   podgrzewam( nie zagotowuje)  dość mocno kremówkę , do niej dodaję połamaną na kosteczki białą czekoladę i mieszam do rozpuszczenia i dodaję  razem  z skórką z cytryny- dokładnie mieszam i przelewam do foremki  (3/4 wysokości)
Jeżeli macie małą to trzeba przygotować dwie .
Babkę piekę w 170 stopniach przez 40-50 minut.
Na początku miałam włączone grzałki góra /dół , pod koniec wyłączyłam górną, ale można też tylko przykryć folią aluminiową.
Po wystudzeniu oprószamy cukrem pudrem ( u mnie trzcinowy) lub przygotować lukier

Smacznego:)


14 komentarzy:

  1. Ja nie piekę słodkości w ogóle ;) Ale ta babka wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka babka to ja rozumiem - puszysta, słodka i kokosowa... Kiedy pomyślę jak musi smakować to aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, zgadzam się z poprzedniczką przepis jest godny uwagi i wypróbowania, dlatego ściągnęłam go do listy oczekujących. w związku z tym mam pytanie, co z białą czekoladą i kremówką, czy to do udekorowania ciasta, jako polewa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już poprawiłam:)
      czekoladę rozpuszczam w ciepłej kremówce lekko studzę i dodaje do masy pod koniec ucierania

      Usuń
  4. a unas w tym roku raczej bez słodkości, ale jak patrzę na takie baby, to nie wiem czy wytrzymam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka prezentuje się idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten dodatek białej czekolady bardzo mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nikt by nie odmówił w święta kawałka takiej baby <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna babeczka. Czy kokos jest bardzo wyczuwalny ? coś za nim nie przepadam. Czy można go zastąpić czym innym np. pokruszonymi migdałami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu jest wyczuwalny bo to całe 1.5 szklanki, a czy można zmienić nie mam pojęcia, chociaż z zmielone miały by tą samą strukturę, tylko czy nie było za dużo tłuszczu wtedy?
      Niestety nie pomogę.

      Usuń
    2. Dziękuję, masz rację z tłuszczem :)

      Usuń
  9. No jak nic będę musiała zaraz wstać i coś upiec, ale dzisiaj mam ochotę na taką podłużną raczej i żeby miała element czekoladowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda mega smacznie, puszysta i zjawiskowa. Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ puszysta ta babka, super! :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)