2 grudnia 2018

Babeczki marchewkowe b/g

Pyszne, wilgotne i puszyste, a przy tym bezglutenowe i warzywne- idealne do szkoły na drugie śniadanie:)
Fajny sposób na przemycenie porcji warzyw, choć  moja córka nawet wiedząc o marchewce zajada ze smakiem, a to najważniejsze.
Polecam nie tylko dla dzieci:)


Składniki:
350g marchewki
4 jajka L lub 5M
180g cukru
300g mąki kukurydzianej
180ml oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka mielonego cynamonu
skórka z połowy cytryny
szczypta soli.


Marchewkę obieram i ścieram na małych oczkach tarki do warzyw.
Cytrynę dokładnie myję, przelewam wrzątkiem i ścieram na oczkach do ziemniaków
Jajka roztrzepuję widelcem, dodaję resztę składników i mieszam tylko do połączenia się składników.
Ciasto przekładam do papilotów i wkładam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
Babeczki piekę przez 20 minut.

Upieczone oprószam cukrem pudrem.
Smacznego :)


13 komentarzy:

  1. Nasi kuzyni uwielbiają babeczki i ciasto marchewkowe mimo, że nie lubią warzyw :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wyrosły, niezbyt często używam mąki kukurydzianej, bo zawsze mam obawy, że ciasto będzie zbite :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie ci wyszły te babeczki. Częstuje się do kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie puszyste wyszły. Nie robiłam jeszcze słodkich babeczek na mące kukurydzianej. Będę musiała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te babeczki ,z chęcią bym skosztowała ich :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam tylko ciastko marchewkowe, dawno nie robiłam babeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie zjem te babeczki, wyglądają cudownie. Nie jadłam jeszcze babeczek marchewkowych i to z dodatkiem cynamonu, trzeba spróbować. <3 Super przepis, dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiamy ciasto marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z przyjemnością porywam jedną babeczkę do kubka kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie zrobiłam wyglądają mega. Zaraz będę palaszowac ♥️♥️♥️♥️♥️♥️

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)