22 grudnia 2015

Domowe śledzie w oleju


To moje ulubione i na pewno będą na naszym wigilijnym stole:)
mogę je jeść na okrągło i jeszcze mi się nie znudziły.
Nie wymagają dużo pracy a możemy je jeść juz na drugi dzień.
Jeżeli nie macie pomysłu na śledzia to polecam ten przepis, tym bardziej, że możemy je włożyć do lodówki i zjeść po świętach, a wiadomo, ze zawsze przygotowujemy za dużo jedzenia- przynajmniej ja:D
Na blogu znajdziecie jeszcze :
sałatkę śledziową z ananasem
sałatkę z śledzi i rydzów
matiasy w musztardzie i curry
śledzie po kaszubsku bez rodzynek
śledzie z chrzanem


Składniki
6 płatów śledzia solonego
3 większe cebule.
1 1/2 łyżki gorczycy
1płaska łyżka cukru
1 łyżka octu.
olej- ilość taka, by całość była przykryta
1/2 łyżeczki pieprzu mielonego


Śledzie moczę w wodzie przez 2 godziny.
Cebule kroję w piórka, zasypuje cukrem i skrapiam octem i odstawiam na minimum 10 minut.
Wymoczone filety kroję na 3-4 części w zależności jak duże są płaty.





W słoiku przekładam warstwami cebule i śledzia, przesypuję gorczycą w ziarenkach i pieprzem.
Układam tak by cebula była na dole i na górze.
Całość zalewam olejem i odstawiam na kilka godzin do lodówki.
Szybko i prosto, prawda?

Smacznego:)




8 komentarzy:

  1. Reniu, to ulubione śledzie mojego Taty. Pyszne, ja też je lubię :)
    Reniu, życzę Tobie Wesołych Świąt w gronie rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu dziękuje serdecznik i również życzę spokojnych acz radosnych Świąt :)

      Usuń
  2. Mój tato zawsze takie robi, są pyszne :-) życzę ci kochana i całej twojej rodzince cudownych, wspaniałych i radosnych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko bo to klasyczny przepis a takie często są najlepsze:0
      Dziękuje za życzenia i również życzę radosnych świat

      Usuń
  3. Najbardziej chyba popularne i jedne z najsmaczniejszych śledzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za śledziki podziękujemy :P Ale wiele osób na pewno zaciera na nie ręce :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Spokojnych, radosnych, spędzonych w gronie najbliższych, świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj moja mama je uwielbia i zajada co roku :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)