10 grudnia 2013

Śledź na chrzanową nutę

Jeżeli lubicie te klimaty to zróbcie większą porcję, bo zanim się obejrzałam słoik o pojemności 3/4 litra był pusty.
M tylko chodził i wietrzył lodówkę:)

Składniki:)
5 płatów matjasa
2 jajka
mały słoiczek kremu chrzanowego łagodnego
łyżka zielonej pietruszki
2 łyżki majonezu
pieprz mielony do smaku

Matjasy moczę przez całą noc, można też moczyć przez minimum 3 godziny ale bardzo często zmieniając wodę.
Jajka gotuję na twardo i oddzielam żółtka od białek.
Żółtka rozcieram z majonezem, a białka kroję w bardzo drobną kosteczkę.
Krem chrzanowy łączę z majonezem i żółtkami, dodaję białko i posiekaną pietruszkę.
Matjasy kroję na centymetrowe paseczki i mieszam z kremem.

Odstawiam do lodówki najlepiej na całą noc
Smacznego:)

16 komentarzy:

  1. mmm uwielbiam sledzie ,ale mi smaka narobiłas ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam śledzie w każdej postaci, ale nie lubię ich moczyć i czekać. W związku z tym idę na łatwiznę i na pyszne śledzie chodzę do mojego Taty.
    Reniu, chętnie wpadałabym do Ciebie na tego śledzia. Aż mi ślinka cieknie.... :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu zapraszam:) ja niestety muszę sobie sama robić, ba u nas się jadało tylko w śmietanie z jabłkiem i muszę przyznać, że choć lubię to mi się przejadł:)

      Usuń
  3. takie śledzie to ja lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ok...Wy sobie jedzcie, a ja będę tylko patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takim śledzikiem nie pogardzę :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale trafiłaś uwielbiam śledzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak nuta chrzanowa to ja biorę śledzia w ciemno ha ha :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. w takiej odsłonie to jeszcze śledzi nie jadłam muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)