28 kwietnia 2019

Sernik królewski z malinami

Serniki kochamy, ale o tym już pisałam nie raz:)
i nie ważne z jakiego sera i jakie ciasto- mam pewność że znikną bardzo szybko i do ostatniego okruszka.
Ten sernik jest jednak złamany malinami, a przez dodanie sernika z wiaderka wyjątkowo puszysty.
Słodycz sernika i kwaskowatość malin do tego smak czekoladowy z ciasta-  pycha!
Sernik przechowujemy w lodówce
Polecam


Składniki na blaszkę 24x24 cm
ciasto
240g mąki pszennej
125 g masła
30g kakao
1 jajo L
3 łyżki cukru pudru
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

 masa serowa

1kg sera białego ( z wiaderka)
4 jaja
szklanka cukru
100g masła
1 op. budyniu śmietankowego

dodatkowo
400g malin mrożonych


Ciasto przygotowuję tak jak ciasto kruche- wszystkie składniki ze sobą siekam, potem szybko wyrabiam ręcznie,  Ciasto ma być jednolite w kolorze i konsystencji.
Dzielę na 2/3 i 1/3 - mniejszą można dać do zamrażalki, większą wykładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia- nakłuwam widelcem.
Wkładam do piekarnika nagrzanego do 200stopni na 12 minut- studzę
Maliny rozmrażam, miksuję  i przecieram przez sito.


Masa serowa.
Masło rozpuszczam i studzę.
Jaja ubijam z cukrem, tak długo, aż masa zbieleje i zwiększy swoją objętość.
Do jaj w trzech partiach dodaję ser, na końcu wlewam masło i wsypuję budyń- ucieram już krótko, tylko do połączenia się składników.


Na ciasto wylewam ser- wyrównuję górę.
Na ser delikatnie rozprowadzam maliny, a na górę ścieram mniejszy kawałek ciasta.
Całość wkładam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut.
Potem zmniejszam temperaturę do 160 stopni i dopiekam przez 55-60 minut.
Sernik studzę w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach

Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. KIedyś robiłam taki ale z wiśniami.... pyszny był i z malinami z pewnością taki jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasza cała rodzina też jest bardzo sernikowa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serniczek wygląda bardzo smacznie ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam sernik, taki to mój ulubiony, ale przyznam, że nie jadłam z malinami ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kusisz..... Uwielbiam wypieki ale nie potrafię ich sama stworzyć. Nie jadam też na co dzień cukru, więc wychodzi na to że mam okazję dobrać się do nich jedynie od święta. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik na ciemnym ciescie to jedna z moich milosci z rodzinnego domu :) z malinami musi byc wysmienity

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię bardzo podobny, ale nigdy nie dodawałam do niego owoców. Maliny to bardzo smaczna opcja, więc muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychotka taki serniczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam serniki, a królewski szczególnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubię ten sernik i podoba mi się dodatek malin ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszny! Bardzo podoba mi się kakaowy spód. Fajnie komponuje się z malinami ;)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)