14 kwietnia 2019

Kluski z bobu

Czyszczę zamrażalnik i spiżarkę przed zbliżającym się nowym sezonem i znalazłam paczkę bobu
Wiedziałam od razu na co go przeznaczę- na kluski, zwane też gnocchi,
Porcja mała, dla 2 osób, ale warto, było pysznie.
Najbardziej lubimy z podsmażonym boczkiem z czosnkiem lub cebulką, ale dobrze też smakują z sosem mięsnym ( został mi z poprzedniego dnia) czy z samym masełkiem i z czosnkiem na przykład.
Dobry sposób na lekkie danie, lub zamiennik samych ziemniaków, które teraz na wiosnę nie smakują juz tak dobrze.




Polecam:)

500g mrożonego bobu
2 ugotowane i odparowane ziemniaki ( najlepiej z poprzedniego dnia )
1 małe jajko
7-8 łyżek mąki pszennej
0,5 łyzeczki białego pieprzu
1 łyżeczka płaska soli himalajskiej


Bób wrzucam na wrzącą wodę i gotuję do miękkości ( u mnie około 20 minut)
Odcedzam i zalewam zimną wodą.
Po około 10 minutach obieram ze skórki i mielę razem z ziemniakami w maszynce do mięsa.
Bo bobu dodaję mąkę (7 łyżek) sól, pieprz i jajko- dokładnie wyrabiam.
Ciasto przekładam na stolnicę i wałkuję na  wałek o  średnicy 3 cm i kroję na kawałki co 3 cm
Jeżeli ciasto jest za luźne, dodaję łyżkę mąki, jeżeli nie wykorzystuję ją do podsypania, podczas wałkowania.

Gotowe kluski wrzucam w dwóch partiach na wrzącą, osoloną wodę i po wypłynięciu gotuję 1-2 minuty, od razu podaję

 Ja moje formowałam  ręcznie i przy użyciu  popychacza(?) z maszynki to warzyw- ma podłużne rowki :)




9 komentarzy:

  1. Kluseczki wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, takich klusek jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pogardziłybyśmy takimi kluskami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł. ja stosunkowo rzadko jem bób...

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi pysznie ale ja mam alergie na bób. Tak czy inaczej, fajna alternatywa - taka bardziej białkowa niż węglowodanowa - coś co lubię! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie cudowne kluseczki kochana. I tak pysznie się prezentują. Pozdrawiam i życzę cudownego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i chyba pójdę Twoim tropem, bo też mam jeszcze gdzieś w zamrażarce paczkę bobu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie jadłam kluseczek:)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)