3 lutego 2019

Sałatka z kuskusem

Z tego co miałam pod ręką i co było w lodówce do szybkiego wykorzystania.

Fasolka przypomina delikatne ogórki marynowane, obgotowana w wodzie z solą i octem
Możecie zmienić na ogórki, bo przepisu na fasolkę szparagową w słoiku jeszcze na blogu nie ma.

Sałatka jest bardzo syta- można ją podać do ciepłego mięsa na obiad czy z wędliną na kolacje, ale można też zajadać bez niczego i zabrać ze sobą do szkoły czy pracy.
Koniecznie podsmażcie pora- smakuje zupełnie inaczej i jak dla mnie to odkrycie, które będę częściej używać w przepisach 
Mam bardzo smakowała.
Polecam.

Składniki
150g kuskusu
70g białej części pora
1/2 puszki kukurydzy ( dużej) lub 1 mała
2-3 pomidory suszone z oleju 
150 g fasolki szparagowej konserwowej ( górek)
 2 łyżki oleju z pomidorów
łyżka masła
2 łyżki majonezu
1-2 płaski2 łyżeczki ziół  prowansalskich
1 płaska łyżeczka czosnku granulowanego ( można ominąć)
sól i pieprz do smaku

Kuskus przygotowuję według opisu na opakowaniu.
Por kroję na ćwierć plasterki.
Kukurydzę odcedzam, tak samo fasolkę, ale ją od razu kroję na plasterki.
Na patelni rozpuszczam masło, dodaję pora i podsmażam tak samo jak cebulkę.
Na końcu dodaję zioła prowansalskie, mieszam i odstawiam do wystygnięcia.
Pomidory wyciągam z oleju, ściągam skórkę i drobniutko kroję.

Wszystkie składniki przekładam do miski, dokładnie mieszam- doprawiam do smaku, przekładam do zamykanego pojemnika i wkładam do lodówki, po przegryzieniu jest jeszcze lepsza;)
Smacznego:)


12 komentarzy:

  1. Świetne i szybkie. Idealne do zabrania do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Renatko takie sałatki są najlepsze :-) a ja kuskus bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie sałatki ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też robię często sałatki z tego, co jest w lodówce. Takie przepisy do wysprzątania resztek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to coś dla mnie bo kuskus bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  6. kuskus jest świetny to i ta sałatka musi!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamieniam kus kus na bulgur i robię tę sałatkę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z kus kusem nie robiłam, ale za to z bulgurem już kilka razy.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)