21 października 2018

Ciasto z burakami i malinami

To ciasto piekłam już kilkanaście razy, ale do tej pory nie doczekało się publikacji i właściwie dopiero teraz moi domownicy dowiedzieli  się że to z burakami:D
Dodawałam do niego różne owoce, jabłka, gruszki, wiśnie i maliny- świeże owoce są najlepsze,  ale maliny chyba najbardziej nam smakują.
Maliny ostatnie już chyba w tym roku, choć zaprzyjaźniona Pani twierdzi że do listopada jak nic będą, byleby nie było przymrozku:)

Tym razem w wersji bezglutenowej, ale mąkę wystarczy zamienić w sumie 1,5 szklanki maki pszennej)  i wyjdzie nam pyszne czekoladowe ciasto, bez posmaku buraków ale z słodką kwasowością malin.
W wersji bezglutenowej to ciasto wyrasta ciut bardziej :)

Polecam:)

Składniki na blaszkę 24x 36 cm
0,5 szklanki mąki kukurydzianej
0,5 szklanki mąki ryżowej
0,5 szklanki maki ziemniaczanej
6 jajek M
1,5 szklanki cukru
3 łyżki ciemnego kakao
2 łyzeczki proszku do pieczenia
300 g ugotowanych buraków
200 g świeżych  malin
2 łyżki oleju ( u mnie rzepakowy)

Polewa czekoladowa

1/2 kostki masła
1/2 szklanki cukru
2 łyżki mleka
3 łyżki kakao


Buraki gotuję w łupinkach około 25 minut i studzę.
Zimne obieram i ścieram na tarce, tak samo jak ziemniaki na placki.
Wszystkie mąki przesiewam razem z proszkiem do pieczenia i kakao
Jajka ubijam z cukrem tak długo aż masa zbieleje i powoi swoja objętość, dodaję mieszaniną z mąk, buraki i dokładnie, ale delikatnie mieszam szpatułką.
Ciasto przelewam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wyrównuję górę.
Na cieście rozsypuję maliny.
Ciasto piekę w 180 stopniach30-35 minut do suchego patyczka.


W garnuszku rozpuszczam masło i resztę składników i zagotowuję ciągle mieszając.
Gotuję razem przez kilka minut i od razu wylewam na ciasto

Smacznego:)

12 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda, chętnie bym się skusiła na taki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kiedyś już piekłam z burakami ale nie było bezglutenowe :) Z malinkami mniam !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda, narobiłaś mi ogromnej ochoty na to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na takie ciasto to ja dam się namówić :) Moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie ciasto i bardzo lubimy buraki w słodkich wypiekach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo, jakże pięknie wygląda to ciasto. Lubię ciasta z dodatkiem warzyw, ale szczerze przyznam się, że z burakami nie piekłam ani nie jadłam. Czas to zmienić:)
    Serdecznie Cię Reniu pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda znakomicie, aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bezglutenowe, czy nie bezglutenowe, ale wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Renatko cudowne ciasto, robiłam już z burakami i bardzo mi smakowało :-) ale ten dodatek malin - bomba :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie. Też czasem robię ciasto czekoladowe z burakami. I wszyscy chętnie je jedzą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy można zastąpić tą mąkę proporcjonalnie zwykłą mąką

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)