2 września 2018

Sałatka z cukinii z cynamonem,

Jestem , choć trudno wrócić po takiej przerwie.
Wracam  pełna pomysłów i przepisów, tyle że muszę dokończyć zaprawy.
A jak tam u Was- zaprawiacie jeszcze, czy też nie?
Mnie zostały jeszcze na pewno śliwki gruszki i kapusta, czyli widać światełko w tunelu:D
choć jak znam życie, ktoś, coś jeszcze dorzuci, a ja nie umiem odmówić jak dostaje owoce i warzywa, takie swojskie, nie pryskane i na nawozach naturalnych.

Dzisiaj podrzucam przepis, który polecam wszystkim lubiącym cynamon i egzotyczne smaki, bo choć cynamonu niewiele, to ma moc,
No i sałatka mało reprezentacyjna, ale ja już nauczyłam się nie oceniać przed spróbowaniem
W przepisie mam "Sałatka z cukinii z cynamonem" choć dla mnie to raczej nie sałatka typowo obiadowa, a bardziej pasuje do kanapki czy śledzia, ale do mielonego też będzie pasować:)

Polecam, mnie bardzo smakuje:)




Składniki na 6 słoiczków po 330ml każdy:

1,50-1,70 kg cukinii
3 ( około 800g )papryki czerwone
0,5 kg cebuli
2,5 łyżki soli
2 szklanki cukru
3/4  szklanki octu
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka pieprzu
0,5 łyzeczki papryki ostrej
0,5 łyżeczki cynamonu.

Cukinie obieram i pozbywam się gniazd nasiennych- ścieram na dużych oczkach.
Cebule i paprykę obieram i drobno kroję.
Warzywa solę, mieszam i odstawiam na 3 godziny.
Po tym czasie odlewam trochę soku.


Do warzyw dodaję wszystkie przyprawy, mieszam i gotuję przez 1 godzinę.
Sałatkę przekładam do wyparzonych słoików, oczyszczam  i zakręcam.
Słoiki pasteryzuję przez 15 minut, studzę obrócone do góry dnem.

Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. Kochana pyszny pomysł, może i ja zrobię na spróbowanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł, muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że już jesteś :)
    Bardzo smaczny pomysł :) Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym roku zaprawiałam tylko ogórki, kiszone. TRochę słabo, ale lepsze to niż nic. Dobrze, że wróciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na pewno będę jeszcze robić przetwory bo kupiliśmy 18 dużych słoików. W najbliższym czasie będę robić coś z papryki i ogórków. Pewnie jeszcze coś dostanę od taty. Niestety cukinia idzie u nas jak świeże bułeczki i raczej nie ma większych szans, żeby udało się trochę jej odłożyć na przetwory. Moja rodzinka zakochała się po prostu w plackach z cukinii. Zasmakowało nam też bardzo mięso mielone z cukinią i papryką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie, cukinia i cynamon to dla mnie zupełna nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię cynamon, ale moi domownicy już mniej. Buziole

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy dodatek cynamonu do takich smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To taka ni to sałatka, ni to pasta, ni to konfitura :D ale ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)