15 lipca 2018

Szybki deser z morelami

Szybki i pyszny, choć zdania mogą być podzielone:)
Dal mnie to fajny sposób na podanie owoców, za którymi nie przepada ( niestety) Mała
a i ślubny zajada, ale On nie znosi ryżu:)
Można go zajadać i na ciepło i na zimno, choć wtedy robi się już  gęsty
Można dodać więcej mleka i będzie miał bardziej płynną konsystencje. lub przygotować w/g poniższego przepisu :)
Morele po ugotowaniu są kwaskowate ( mniam, uwielbiam i zdecydowanie bardziej wole już tak przygotowane) i fajnie kontrastują z słodkim ryżem,  ale można inne ulubione owoce i ominąć gotowanie.



Polecam:)

Składniki dla 2-3 osób

0,5 l mleka ( u mnie bez laktozy 3,2%)
2 szklanki płatków ryżowych błyskawicznych
1 łyżka cukru

Mus morelowy
6-7 moreli
2 łyżki cukru


Najlepiej zacząć od przygotowania musu-
Morele myjemy, wyjmujemy pestki i kroimy w mniejsze kawałki, dodajemy cukier i na małym ogniu gotujemy max 5 minut, W tym czasie owoce puszczą sok i zmiękną.
Morele miksujemy, ale niezbyt dokładnie,  albo zostawiamy w takiej postaci- wybór zostawiam juz Wam.

Mleko zagotowujemy z cukrem i szczyptą soli.
Do gotującego wsypujemy płatki ryżowe i gotujemy przez 2 minuty.

Przekładamy warstwami do pucharków, tak by na wierzchu był mus i podajemy od razu lub po wystudzeniu

Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny deser Reniu :) Lubie morele :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo prosty, dla osób lubiących jednak bardziej wyraziste desery może być "za mały" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym dodała surowych moreli to deser byłby mdły, ale gotowane mają już kwaskowaty i wyrazisty smak- spróbuj :)

      Usuń
  3. Zjadła bym z przyjemnością. Całkowicie zapomniałam o istnieniu płatków ryżowych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam. Jak ja lubię takie pyszności 😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryżowy smak super pasuje do owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie jadłam takiego deserku🙂

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)