22 lipca 2018

Dżem wiśniowo bananowy




Przepis na ten dżem znalazłam na portalu- " Przyślij Przepis" w ubiegłym roku.
Wiśnie uwielbiam pod każdą postacią  to musiałam wypróbować- pycha!!
W tym roku też przygotowałam, ale jakoś czasu na pisanie posta brakowało, niestety.
Widziałam jednak że jeszcze są wiśnie dostępne to podaje do wypróbowania, a mnie dla pamięci:)
Przepis przeszedł lekką modernizację i w takiej formie go podaję



Polecam:)

Składniki na 6-7 małych słoiczków
1kg wiśni
2-3 dojrzałe ( mogą być z plamkami) banany
15 g pektyny
300g cukru


Zaczynam od wyparzenia słoików i zakrętek- przekładam na czystą ściereczkę i zostawiam do wystudzenia.
Wiśnie myję i zostawiam na durszlaku do ocieknięcia, dryluję.
Mała nie lubi skórek w dżemach, dlatego wiśnie razem z bananami zmiksowałam w "Kasi" nasadką do siekania, ale można użyć dobrego blendera.
Pulpę przekładam  do rondla z grubym dnem i zagotowuję.
Cukier mieszam razem z pektynami i wsypuję do gotujących się owoców- dokładnie mieszam i gotuję kolejne 3 minuty.
Po wyłączeniu gazu mieszam do zniknięcia piany.
Gorący dżem przekładam do słoiczków, czyszczę gwinty i zakręcam.
Słoiki odwracam do góry dnem na 15 minut.

Smacznego:)

11 komentarzy:

  1. Dżem palce lizać 😊 🍒🍒🍒

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, takiego dżemu jeszcze nie jadłam, ale na pewno jest pyszny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe połączenie. Nie jadłam jeszcze dżemu wiśniowego z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny dodatek bananów ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszny dżemik :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No powiem Ci, że chyba się na kilka słoiczków skuszę z ciekawości. Brzmi kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super musi smakować taki dżem wiśniowo-bananowy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojoj ale on musi być pyszny. Reniu zapisuje sobie przepis ❤️

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe połączenie dwóch skrajnych smaków. Muszę też taki zrobić, bo warto mieć coś nowego.
    Miłego dnia Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I proszę, Renia to i banany uprawia dla własnych potrzeb :)) Buziole

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)