2 maja 2018

sałatka z młodej kapusty i czosnku niedźwiedziego

Taką sałatką ostatnio się zajadamy:)
Młoda kapustę bardzo lubimy i jak tylko zaczynają się pokazywać nasze polskie to wiadomo ze muszę kupić.
Z tej porcji wystarcza na jeden obiad dla 3-4 osób, polecam szczególnie teraz gdy  jeszcze jest świeży czosnek niedźwiedzi


Składniki
1/2 młodej kapusty
8 liści czosnku niedźwiedziego ( można więcej)
8-9 rzodkiewek
3-4 łyżki posiekanej cebulki zielonej
szczypta kminku mielonego
1/2 szklanki wody
płaska łyżeczka soli
sos
3-4 łyżki oleju
łyżeczka octu jabłkowego
1/2 łyzeczki pieprzu ziołowego
1/2 łyzeczki czosnku suszonego
1/2 łyżeczki cukru (do smaku )


Kapustę oczyszczam i szatkuję lub kroimy dość drobne paseczki, tak samo jak czosnek niedźwiedzi
Zalewam wodą, dodaję sól i kminek i gotuję 10 minut.
Wody jest bardzo mało i właściwie kapusta gotuje się na parze, ale więcej nie trzeba, a i tak będę ją wylewać.


Rzodkiewki myję i ścieram na tarce, dodaję zieloną cebulkę i odcedzoną, ale ciągle ciepłą kapustę.
Składniki sosu mieszamy i wlewamy do sałatki.
Całość mieszam i ostawiam do całkowitego wystudzenia.
Na koniec można doprawić pod swój smak, ale sałatka jest już dość pikantna, przynajmniej jak dla nas:)
Smacznego


14 komentarzy:

  1. Reniu , już mi smakuje. Ale najlepsze jak ktoś zrobi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nigdy nie jadłam czosnku niedzwiedziego. Sałatka wygląda pysznie I chrupiąco 💚

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie pasowałaby też do mięs z grilla :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie używałam czosnku niedźwiedziego, nawet nie wiem jak smakuje ale Twoja sałatka wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała sałatka. Pięknie wygląda i kusi, kusi...
    Reniu, rzeczywiście narobiłaś mi smaka :)
    Cieplutko Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna sałatka <3 Do obiadu albo na kolację idealna :D

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja bardzo lubię taką sałatkę, smakuje wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czosnek niedźwiedzi ma wg mnie bardzo charakterystyczny smak, ale z młodą kapustą faktycznie musi dobrze smakować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiam się, czy kupię gdzieś czosnek niedźwiedzi, czy trzeba go sobie samemu wyhodować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia czy można go kupić, ja posadziłam sadzonki :)
      a i jeszcze jedno, nie wiem czy nie jest pod ochroną, jakby co;D

      Usuń
  10. Czosnku niedźwiedziego właściwie nie jem..sama nie wiem, dlaczego. czas wprowadzić go do kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak to niezwykle smacznie wyglada. Muszę zrobić, bo aż ślinka cieknie, a uwielbiam młoda kapustę. Przy okazji muszę Ci się pochwalić, że zrobiłam Twoje lody malinowo-bananowe. Z tym że maliny zastąpiłam truskawkami. Smaczne wyszły, no i zdrowe 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu też robiłam i bardzo nam smakowały, ale tym razem zostały mi tylko maliny:)

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)