22 listopada 2017

Skrzydełka w płatkach kukurydzianych

Lubicie?
Ja tak i to bardzo:)
Tanie, proste a jakie smaczne- no i można podawać na obiad czy jako przystawkę z dipami, a że Andrzejki juz tuz tuż to może warto sięgnąć po przepis.
Wiecie, ze niedopieczone mięso kurczaka może mieć przykre konsekwencje?
dlatego ja skrzydełka pierwsze parzę, dopiero potem panieruje i smażę.
 A na wywarze zawsze można  przygotować zupę.
Masa naleśnikowa powinna być dość pikantna, ale to też można dostosować do swoich  preferencji
U mnie jest raczej średnio ostra


Polecam

Składniki:
10 skrzydełek
wywar
2 -3marchewki
1-2 pietruszka
0,5 selera
4 kulki ziela angielskiego
2 liście laurowe
2 ząbki czosnku
sól i pieprz

Panierka:
0,5 szklanki mleka
100-110 g mąki pszennej
3/4-1 łyżeczki soli
łyżeczka ostrej papryki
łyżeczka słodkiej papryki
1 jajko

Dodatkowo
olej do głębokiego smażenia
płatki kukurydziane

 skrzydełka podane na miseczce z serii Salsa i półmisku Firmy Ambition


Zaczynamy od wywaru warzywnego/
Warzywa zalewamy wodą ( około 1,5 l ) dodajemy przyprawy i gotujemy do miękkości warzyw
Szybkowar to 15 minut.
Skrzydełka myjemy, oczyszczamy i porcjujemy  każdy na 3 kawałki- te najcieńsze nie będziemy panierować, ale na razie pozostawiamy z całością.


Wrzącym wywarem zalewamy skrzydełka, stawiamy na gaz i nie dopuszczając do gotowania, parzymy je przez 8-10 minut.
Po tym czasie wyciągamy większe kawałki, a resztę wraz z wywarem gotujemy jeszcze przez 10-15 minut- będzie bazą na zupy:)


Odcedzone porcje lekko studzimy i przygotowujemy panierkę
Panierka to nic innego jak ciasto naleśnikowe- gęstsze i pikantniejsze, ale proces przygotowania jest ten sam
Do mleka dodajemy mąkę i przyprawy- dokładnie mieszamy ( najlepiej robotem)
sprawdzamy czy mamy odpowiednio doprawione i dopiero teraz dodajemy jajko.
Płatki kukurydziane rozdrabniamy.
Letnie kawałki skrzydełek zanurzamy w  cieście, pozwalamy spłynąć nadmiarze i obtaczamy w płatkach kukurydzianych.

Smażymy w dużej ilości gorącego oleju na złoty kolor.
Usmażone przekładamy na papier kuchenny i podajemy

https://dajar.pl/ambition

#myAmbition





Zdrowa jesień na talerzu


14 komentarzy:

  1. Reniu chętnie schrupała bym kilka skrzydełek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Renatko bardzo fajny pomysł na pyszne skrzydełka :-) już mi smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Reniu , ale fajnie i chrupiąco. Znowu mam ochote zrobić. Tym bardziej , że Wiki prosi bym zrobiła mięsko obtoczone w płatkach. A skrzydełka lubie wiec chyba bedzie ok >

    OdpowiedzUsuń
  4. mniaaam, jakie chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię panierki z płatków kukurydzianych :) Mega pyszne i chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skrzydełka, to dla mojego M. Chętnie zrobię, bo wyglądają apetycznie.
    Miłego dnia Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Nigdy o takich nie słyszałam...
    Miałam zrobić taką pieczone, ale chyba zdecyduje się na te.
    Ciekawa wersja.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam skrzydełek, ale podoba mi się idea panierki z płatków - wygląda bardzo chrupiąco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. robię podobne tez w płatkach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z takich skrzydełek na pewno każde dziecko będzie zadowolone :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo apetycznie. Spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super :)Też często takie robię:) Więc wiem, że są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)