19 listopada 2017

Dżem marchewkowy



miało juz nie być zapraw w tym roku, ale jak znam siebie, to znowu nie wrzucę na bloga a byłoby szkoda:)
Przepisów jest wiele, ja dostałam od Koleżanki, ale z czasem dokonałam kilku zmian, dopasowując do siebie i mojej rodziny.
Przede wszystkim dodałam żel-fixy, jednak wolę, gdy dżem ma konsystencje i właściwości dżemu, a nie papki, dodałam dwie przyprawy, które według mnie podkręciły jego smak.
No właśnie smak- nikt się nie domyśli, ze to dżem z marchewki, szczególnie polecany dzieciom, które jej nie chcą jeść, lub jedzą warzyw za mało, za to lubią takie smarowidełka.

 dżem w miseczce " Serce-Salsa" Firmy Ambition

Polecam:)

Składniki:
2 kg marchwi
3 cytryny ( skórka z 2 sok z 3)
500g cukru
płaska łyżeczka ostrej papryki w proszku
łyżeczka cynamonu w proszku


Marchew obieram i ścieram na dużych oczkach tarki do warzyw (  posiłkowałam sie Kasią, ale można pokroić ją w plasterki)
Zalewam wodą, tak by była do poziomu marchwie ( około 2l) i gotuję do miękkości, około 20-25 minut
Ugotowaną marchew odcedzam zachowując 200ml wody z jej gotowania i wszystko  razem miksuję
W zależności jak lubicie, ja jednak zmiksowałam ( Kasią -noże do mięsa) na mus.
Mus przekładam do garnka z grubym dnem, dodaję cukier i skórkę+sok z cytryn i przyprawy- gotuję, ciągle mieszając przez 15-18 minut.


Dodaję żel-fix i gotuję jeszcze 1 minutę.
Gorący dżem przekładam do wygotowanych słoiczków, oczyszczam gwint, dokładnie zakręcam.
Słoiczki pasteryzuje 8-10 minut.
Odwracam do góry dnem, po 15 minutach, ponownie odwracam i odstawiam do ostygnięcia
Z czym jeść?

https://dajar.pl/ambition
na przykład z deserami, z naleśnikami, można  z słodką bułeczką, albo tak jak ja lubię najbardziej   prosto ze słoiczka;)
Smacznego :)




Zdrowa jesień na talerzu



11 komentarzy:

  1. Piękny kolor! Dla mnie pewnie byłoby za słodkie, ale sama marchewka już do mnie przemawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego dżemu jeszcze nie jadłam, ale domyślam się, że smakuje genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny pomysł kochana :-) z chęcią spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. w sumie fajna sprawa, dobrze, że jednak jeszcze zdecydowałaś się na zaprawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać dżem można zrobić nawet z warzyw, choć dla większości owocowe są smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No takiego dżemu to nigdy nie widziałyśmy :D Bardzo ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki wspaniały dżemik marchewkowy.
    Właśnie na taki mam ochotę.
    Super! Muszę koniecznie wypróbować :)
    Mniam
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa receptura, ta masa wygląda jak dyniowe pure, ma śliczny kolor :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)