15 listopada 2017

Placki ziemniaczane

Placki ziemniaczane- ktoś powie, banał, ale jaki smaczny, a ze nie ma ich jeszcze na blog ( za co ostatnio dostałam ochrzan) to i wrzucam jako jesienny smakołyk, bo teraz smakują nam najbardziej
Ostatnio nie robię tradycyjnych , w całości bardzo drobno startych, bo część ścieram na małych oczkach,
dlaczego?
bo wtedy wychodzą bardzo chrupiące- przepyszne!
a jak jeszcze podam je z gulaszem to nawet mój ślubny nie narzeka;D

                                                      placki podane na półmisku AMBITION salsa(klik)
Polecam:)

1kg obranych ziemniaków
2 jajka
2 ząbki czosnku
płaska łyżeczka (od herbaty) soli
1/2 łyżeczki (jw) świeżo mielonego pieprzu
szczypta kminku mielonego
1-2 łyżki mąki pszennej
olej + smalec do smażenia


Połowę ziemniaków ścieram na małych oczkach, resztę tradycyjnie na tych najdrobniejszych,
Obie części przekładam na sito i mocno odciskam.
Ziemniaki przekładam do miski, ale soku nie wylewam, tylko odstawiam.
Gdy na dole osiądzie mąka, delikatnie zlewam płyn, a mąkę przekładam do ziemniaków.
Do masy dodaję  pierz, kminek i czosnek przeciśnięty przez praskę i roztarty z solą.
Masę ziemniaczaną dokładnie mieszam.


Na patelni z grubym dnem podgrzewam olej i smalec .
Na gorący tłuszcz kładę łyżkę masy i spłaszczam formując małe okrągłe placuszki.
Smażę  na małym ogniu, aż placki będą złociste.
Usmażone przekładam na ręcznik kuchenny
Od razu podaję z ulubionymi dodatkami lub bez:)
Smacznego :)
#myambition
UWAGA!
dla wszystkich czytelników bloga zniżka 10% na produkty Ambition  na hasło ZDROWA-JESIEŃ w sklepie Dajar (rabat obowiązuje do 31.12.2017r.)


Zdrowa jesień na talerzu



16 komentarzy:

  1. Wspaniałe! Z chęcią bym zjadła.
    Wyglądają super. Prezentują się idealnie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne placuszki. Mnie nigdy się nie znudzą.Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki uwielbiam i potrafię zjeść bardzo dużo. Nie liczę. Ale ciągle dochodzę i podbieram :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wieki już nie jadłam placków ziemniaczanych, a teraz aż mi ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie robiłam placków ziemniaczanych - to bardzo dobra podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam placki ziemniaczane. Twoje Renatko wyglądają przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha ! A z gulaszem to już w ogóle duża pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Sto lat nie jadłam placków ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Reniu, uwielbiam placki i smażę je na różne smaki i sposoby. Chętnie zjadłabym takiego placuszka. Takie chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chrupiące placki ziemniaczane to jest to! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam jeszcze jak są chrupiące pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  12. oo już wiem co zrobić na obiad jutro, takich nie robiłam bo robię inaczej, sprawdzę ten przepis. A nie dziwię się, że dostałaś ochrzan że, ich tu nie ma hehe
    Składam zamówienie na przepis Cebulaki i na ciasteczka piwoszki :) Przepis na piwoszki mam są pyszne a ciekawa jestem jaki tu będzie przepis. Uwielbiam gotować i piec z tym blogiem, przyjemnie się czyta i dokładnie wszystko podane :) serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię placki ziemniaczane, na ogół jem je ze śmietaną albo sosem grzybowym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Placki ziemniaczane to znakomity pomysł na obiad!

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)