26 kwietnia 2017

Sałatka z czosnkiem niedźwiedzim

Pycha!!
i to zdanie mojej całej rodziny ;)
a ja się przyznam,że ten sposób przygotowania liści czosnku jest odkryciem tego roku- jak dla mnie jest przepyszny, mogę go jeść na okrągło, a kanapka wiele zyskuje.
A chodzi mi o czosnek podsmażony na oliwie.
Traci swoją czosnkową ostrość a smak - no, mniam, mniam ;D
przynajmniej mnie bardzo posmakował.
Jeżeli nie chcecie się bawić to zwyczajnie miksujecie razem z majonezem ( tylko zmniejszcie ilość) i po sprawie;)



Składniki:
100g drobnego makaronu( łezki lub gwiazdki)
20g liści czosnku niedźwiedziego
4 jaja
100 g ulubionej szynki
1 średni ogórek szklarniowy
2-3 łyżki majonezu
sól i biały pieprz do smaku


Jajka gotuję na twardo i studzę.
Makaron gotuję o 1 minut ę mniej niż poleca producent- odcedzam i studzę
Czosnek podrażam na 2 łyżkach oliwy z oliwek, na bardzo małym ogniu- gdy zmięknie i  jest go o połowę mniej , ściągam z patelni i studzę.


Ogórek obieram i kroję w kosteczkę, tak samo jajka i szynkę.
Czosnek miksuję razem z majonezem
Wszystkie składniki sałatki łączę ze sobą, doprawiam  i odstawiam na 1 godzinę do lodówki.

Smacznego

18 komentarzy:

  1. Bardzo smacznie, pożywnie i wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy tych liści ,bo u mnie ich nie ma...ale z pewnością pyszna sałatka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czosnek niedźwiedzi, a twoja sałatka Renatko musi być pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzy nam się takiej sałatki spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna sałatka i ten czosnek niedźwiedzi krzyczy do mnie : zjedz mnie!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na taką sałatkę to można sobie pozwolić.
    Naprawdę pyszna!
    Moja mama lubi czosnek niedźwiedzi.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smacznie i zdrowo! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Od jakiegoś czasu mam ochotę na podobną sałatkę. Narobiłaś mi apetytu Reniu. Pewnie taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie słyszałam jeszcze o takim podaniu czosnku niedźwiedziego, ale kusząca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozdrawiam Reniuś, nie daj się paskudnej aurze, wyglądaj słonka jak i ja wyglądam Buziole

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł na pyszną sałatkę, z czosnkiem niedźwiedzim musi super smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda wspaniale, uwielbiam czosnek niedźwiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ to apetycznie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy przepis:) chętnie wypróbuje...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. No proszę - kolejna wspaniała sałatka!:) Tą muszę, ale to absolutnie MUSZĘ zrobić,bo mnie po prostu zachwyca i lista składników i to jak smacznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)