3 sierpnia 2016

Gulasz z wątróbki drobiowej

Dzisiaj coś szybkiego, prostego i taniego, ale pysznego choć zupełnie nie widowiskowego :)
Gulasz jak zobaczycie zwyczajnie po dodaniu wątróbki totalnie zmienia kolor, ale bardzo smakuje wszystkim, nawet Małej, choć dzieci raczej za podrobami nie przepadają:)
Podaję ilość wątróbki taką jaką kupiłam, choć po oczyszczeniu i odrzuceniu nieapetycznych kąsków  zostało jakieś 800g
Polecam i zmykam do słoiczków- lato w pełni, jak ja to lubię:D



Składniki :
1 kg wątróbki drobiowej
2 duże pomidory
2 ząbki czosnku
400g fasolki szparagowej ( u mnie żółta)
3-4 łyżki posiekanej natki pietruszki
1 cebula.
0,5-0,8 ml  wywary warzywnego/ rosołu/  rosołek+woda

dodatkowo
łyżka masła+olej
sól i pieprz do smaku
maka do oprószenia wątróbki



Fasolkę myję i obcinam końcówki, kroję na mniejsze kawałki- takie 2-3 cm
Następnie gotuję w niewielkiej ilości  osolonej wodzie al dente. i odcedzam,
Pomidory parzę i ściągam skórkę, kroję w kostkę- jeżeli wam przeszkadzają pestki to usuwacie gniazda nasienne.

Cebule kroję drobno w paski, a czosnek w plasterki.
Wątróbkę oprószam lekką mąką i smażę na oleju z masłem.
Smażenie tzw krótkie- na gorącym tłuszczy i króciutko- tak żeby każdy kawałek był obsmażony, dlatego robię to partiami- odkładam na bok.
Na tym samym tłuszczu przesmażam cebulę, potem dodaję czosnek, pomidory i wątróbkę.
Podlewam wywarem(0,5l), dodaję pieprz i duszę 10 minut.


Można krócej, ale ja nie lubię krwistej i dlatego sprawdzam co jakiś czas, czy jest już dobra:)
Jeżeli sos jest za gęsty dolewam resztę wywaru, posypuję natką pietruszki i gotowe:)
Najlepiej smakuje z pajdą świeżego chlebusia, ale można podawać również z kaszą czy ziemniakami

Smacznego:)


9 komentarzy:

  1. Wątróbkę uwielbiam. Tak samo jak żołądeczki :)Gulaszu z fasolką jeszcze nie zajadałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak my dawno nie jadłyśmy wątróbki :) Zjadłoby się taką mięciutką z warzywkami :D Pysznie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie tak dawno bym powiedziała łeee, a teraz wolno bo wolno, ale się przekonuję i mówię, że pyszne :) Buźki

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię wątróbkę! Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  5. wątróbkę bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie przepadam za podrobami

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny, szybki, smaczny obiad. Tak, Reniu. Masz rację, że czasami trzeba coś na szybko przygotować a okazuje się że to jest naprawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wątróbkę, junior mniej, jak to dzieci. Ale spróbuję na pewno Twojego połączenia.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)