11 lipca 2014

Krem czekoladowy z awokado

Powstał przez przypadek, przepis też, choć są  dostępne w sieci wolę robić pod nasz smak.
Smakuje dobrze i z pieczywem, zamiast innego smarowidła, lub jako dodatek np do lodów czy innych deserów





Składniki:

1 duże awokado- dojrzałe, ale bez przesady
2-3 płaskie łyżki ciemnego kakao
4-5 łyżeczek miodu ( do smaku i u mnie z mniszka)
3 łyżki mleka w proszku
2-3 łyżki mielonych orzechów


Orzechy prażę  na patelni do zrumienienia i studzę.
Awokado przekrawam na pół, łyżką wyciągam miąższ i razem z miodem miksuje na gładką papkę.
Dodaje kakao i mleko w proszku, dokładnie mieszam, a na końcu dodaje orzechy.
Krem przekładam do słoiczka i chłodzę.
Krem nie jest twardy, nawet po wyciągnięciu z lodówki łatwo daje sie rozsmarować.
Moje dziewczyny smarują min nawet herbatniki czy biszkopty:)
Moje uwagi:
-można dodać orzechy włoskie lub laskowe, obie wersje są pyszne
- ilość i wybór miodu zależy tylko od naszego smaku i możemy go tak regulować

Smacznego:)

21 komentarzy:

  1. Robiłam wczoraj, aż mi się rozdrabniacz zepsuł jak mieliłam na masło orzechy ;/ ale się dziś śmiałam jak synek jadł :D Następne spróbuję z Twojego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to z samych orzechów ? będzie inaczej smakowało, ale to też jest pyszne:)

      Usuń
  2. I znowu ślinka cieknie, nie nadążam przełykać. Reniu ależ mam ochotę jak patrzę na ten smakowity krem. Dziś dziewczynkom robiłam naleśniki, muszę w następnym tygodniu zrobić im z takim kremem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z naleśnikami też będzie smakował, tym bardziej, że nie jest za słodki:)

      Usuń
  3. Jaki świetny kremik :) Ja też Reniu wolę wszystko robić pod swój smak. Na tyle ma się już tej garowej wyobraźni, że można po swojemu :) pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa! Lubimy wszelkiego rodzaju smarowidła do kanapek, więc z awokado jak najbardziej musimy wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale bym taki jadła łyżeczkami:d

    OdpowiedzUsuń
  6. Z awokado nie robiłam, pora to zmienić:) Pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, jak tylko lubisz awokado i jego strukturę to polecam:)

      Usuń
  7. Mogę taki jeść prosto ze słoiczka, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mój ulubiony ! :) Uwielbiam go <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za avodado ale może w kremie jest dobre. Podeślij troszkę może się przekonam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu spróbuj, może w kremie Ci zasmakuje, choć moja średnia nie lubi awokado za konsystencje i dlatego dodałam orzechy i to i tak go wyczóła

      Usuń
  10. Wow, ciekawy, wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Avokado wolę na słono :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)