26 czerwca 2014

Knedle serowe z truskawkami

Na blogach zaroiło się od knedli z truskawkami i nic w tym dziwnego, bo to chyba najsmaczniejsze z knedli:)
Mała zamówiła sobie takie na piątkowy obiad i dlatego ja też podaję swoją wersję:)
U mnie wszystkie knedle z owocami są z ciasta ziemniaczano- serowego, takie lubimy
najbardziej w zależności jak gruba będzie warstw ciasta i jakiej wielkości są truskawki z tej porcji wychodzi około 16 knedli. Polecam na letnie obiady:)



Składniki:
400 sera białego twarogowego ( krajanka)
400 ziemniaków
2 jajka
niepełna szklanka mąki + do podsypywania
Dodatkowo
truskawki około 20 szt
cukier
masło lub śmietanka do polania

Ziemniaki gotuje, odcedzam i studzę, pozostawiam nie przykryte, żeby  jeszcze odparowały.
Można wykorzystać pozostałe ziemniaki z obiadu.
Ser i ziemniaki mielę  w maszynce do mięsa,
dodaję jajka i make i wyrabiam aż masa będzie jednolita.


Ciasto wykładam na stolnicę wałkuje na grubość 1-1,5 cm, szklanką wykrawam kółeczka.


Na środek układam po jednej truskawce, dokładnie zlepiam brzegi i roluje w rękach do uzyskania okrągłego knedelka:)
Knedle wrzucam do lekko osolonego wrzątku i gotuje 6-7 minut od wypłynięcia.
Knedelki podaje od razu posypane cukrem i polane masłem lub śmietanką.
Moje uwagi:
- jeżeli truskawki są mało słodkie można lekko obtoczyć je w cukrze.
- jeżeli nie możemy podać ich od razu, nie zostawiamy surowych lecz wrzucamy je do wrzątku na 1-2 minuty i odcedzamy,surowe ciasto zrobi się wodniste, potem tylko dogotowujemy
- jeżeli chce je zamrozić to również obgotowuję i osuszam, dopiero potem zamrażam luźno rozłożone na tacce.
- tym razem z truskawkami, ale znajdziecie też u mnie z morelami:) a można przygotować z wszystkimi owocami, oprócz arbuza:))
Smacznego:)


27 komentarzy:

  1. Reniu, myślę że takie knedle serowo-ziemniaczane są najlepsze. Ja też tak robię. Ale smaku mi narobiłaś.... Truskawki są więc trzeba z nich robić takie właśnie smakołyki. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu masz rację teraz gdy są świeże owoce trzeba z nich korzystać ile można:) nawet najlepiej zamrożone czy zaprawione owoce już nie będą miały tego smaku i aromatu:)
      miłego dnia, pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mniam! <3 Muszą być wspaniałe w smaku! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są:)moim zdaniem nie ma lepszych jak domowe :)

      Usuń
  3. Uwielbiam knedle choć jadam je raz do roku. Niestety sama nie odważyłam się jeszcze ich zrobić. Pojadę na wakacje do Mamy to znowu najem się ile wlezie.Pozdrawiam
    p.s moja Mama robi chyba z samych ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiolu, ale te są bardzo proste i szkoda czekać, sezon truskawek już sie kończy:) też robię z samych ziemniaków ale wersje wytrawne, z owocami wolimy z dodatkiem sera:)

      Usuń
  4. I po co i po co tu przylazłam? :( Nie bawię się z Tobą...idę zjeść naleśnika :)) buziole

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zapiszę sobie ten przepis. W zeszłym roku po raz pierwszy zrobiłam klasyczne knedle z ciasta ziemniaczanego, więc teraz muszę spróbować tego. Uwielbiamy truskawki, a od zeszłego roku i knedle więc nic tylko brać się dodzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo sie cieszę:) i czekam na opinię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności :) Koniecznie muszę zrobić jeszcze w tym sezonie!

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmmm.... zdjęcia są PRZEPYSZNE!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wszystko z truskawkami, przepis przepisuję! :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam! z truskawkami lub śliwami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. to ja poproszę jednego, też uwielbiam i smaki mi narobiłaś :-) nic tylko zajadać

    OdpowiedzUsuń
  12. No i jestem;) Jak to się stało, że dopiero teraz to sama nie wiem... Lepiej późno niż wcale:)))
    Te knedelki zjadłabym już teraz;) No ale jakoś się nie da:)))
    Renatko masz jakiś fajny pomysł na knedelki ze śliweczkami? Mam taką"odrobinkę" śliweczek w wiaderku:)
    Część ich zaprawiam na zimę do mojego ciasta ze śliwkami , a pozostałą ilość myślałam wykorzystać na knedelki.
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasienko:) zrób tak samo- wychodzą , nawet pyszniejsze niz z truskawkami:) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)