12 stycznia 2014

Miodek imbirowy i domowy pilling imbirowy


Robię go podobnie do tego z mniszka lekarskiego, ale jest ostry i po dodaniu  mamy pyszną herbatkę rozgrzewającą prawie góralską  z prądem bez prądu:)
Po zużyciu miodku dolewam jeszcze dwukrotnie wrzącą wodę i choć nie jest już taki słodki to ostrość zostaje.
Imbir ma właściwości napotne i zalecany jest do podawania przy przeziębieniach.
Poprzez swoje właściwości rozgrzewające wzmaga krążenie krwi i polecany jest osobom ospałym, z tendencjami do zimnych rąk czy stóp i z bladą cerą.
Polecany jest przy biegunkach, nudnościach, zatruciach pokarmowych i niestrawnościach
Imbir ma właściwości oczyszczające organizm z toksyn i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej  pomaga w walce z cellulitem.
Poniżej podaję przepis na pilling imbirowy:)

Miodek imbirowy

 Składniki:

Proporcje1:1:1

250g korzenia imbiru
250 g cukru
250 ml wody
dodatkowo 
1 cytryna- wyszorowana i wyparzona

Imbir obieram ( najlepiej łyżeczką) i kroję w drobną kostkę.
Dodaję cukier i wodę.
Całość gotuję minimum 25 minut-  na górze powinny pojawić się charakterystyczne dla miodzików czy lukrów bąbelki



Do wyparzonego słoiczka wkładam cytrynę pokrojoną w cienkie plasterki i zalewam miodem imbirowym.
Odstawiam do wystygnięcia.
Dodaję do herbaty w/g uznania:)

Domowe kosmetyki z dodatkiem świeżego imbiru wykorzystujemy od razu po przygotowaniu
Oba przepisy i wiadomości znalazłam tutaj, ale myślą, że przydadzą się nie tylko mnie:)

Domowy pilling imbirowy:

Składniki:
1/2 szklanki cukru
1/4 szklanki oliwy z oliwek
2 łyżki świeżego zmielonego korzenia imbiru
skórka z 1 cytryny ( wyparzona i starta)
Sól do kąpieli

Wszystkie składniki wymieszać i postępować jak z innymi pillingami

Sól do kąpieli
Składniki
1/4 gruboziarnistej soli morskiej
3 łyżki świeżego startego imbiru
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
5 kropli olejku eterycznego ( ulubionego)

Wymieszać i dodać do wody

22 komentarze:

  1. Napiła bym się takiej herbatki z miodkiem imbirowym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam:) sama sobie pije w tej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam ciebie za piling bo ja nawet jak kupie to leży bo za leniwa jestem ha ha. Herbatka super na rozgrzanie dla mnie bo ja zmarzluch jestem :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu piling zostawiam sobie na cieplejszą porę- a też jestem zmarzluch i w tej chwili wolę
      kąpiel rozgrzewającą:)

      Usuń
  4. Muszę sobie zapisać ten przepis - taka herbatka to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pilingu nie będę robił,ale herbatka z imbirem jest pyszna,szczególnie w tym okresie roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię imbir w każdej postaci: w korzeniu, sproszkowany, kandyzowany. Ma u mnie szerokie zastosowanie. Ale takiej herbatki nie piłam, więc zapisuję przepis do wykorzystania. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu koniecznie wypróbuj:) też lubię imbir pod każdą postacią, ale z herbatą tylko taki mi smakuje:)

      Usuń
  7. miodek świetny, robię sok z imbiru ale miodek też mi się podoba i zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym choć słoiczek, jeden , malutki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden malutki szkoda robić- znika w kilka chwil:)

      Usuń
  9. Herbatkę taką lubię:) Przepis na piling bardzo pomysłowy i wart wypróbowania.

    Pozdrowienia!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam poczekam na cieplejsze czasy:) a herbatkę polecam:)

      Usuń
  10. Miodek to coś co Ela bardzo lubi,a do tego imbir,,,, pal licho piling :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj napiłabym się z herbatką :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Imbir kroję w cienkie plasterki, słupki lub ścieram na tarce i zalewam ...miodem (prawdziwym). Postoi i mam prawdziwy miodek imbirowy, a plasterki zjadam. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też fajny sporób:) a czy miód nie trzeba lekko podgrzać?

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)