23 grudnia 2013

Ciasteczka orzechowe przekładane nutellą

Witam wszystkich bardzo serdecznie i polecam ciasteczka podwójnie  orzechowe- bardzo kruche, orzechowe z wyczuwalną nutą nutelli i gorzkiej czekolady- po prostu pyszne.


Składniki:
200g mąki
200 g orzechów laskowych
1/3 szklanki cukru pudru
łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
szczypta soli
150 g masła
Dodatkowo:
1/2 słoiczka kremu orzechowego- ja użyłam nutelli
kawałki orzechów włoskich
gorzka polewa

Orzechy zmieliłam w maszynce do mięsa.
Połączyłam mąkę,proszek do pieczenia i  zmielone orzechy.
Dodałam rozdrobnione w drobna kostkę masło, jajka, cukier i sól.
Wszystko razem posiekałam nożem i bardzo szybko wyrobiłam ciasto.
Ciasto zawinęłam w folię i schłodziłam w lodówce przez 1 godzinę.
Następnie ciasto wałkowałam na placek o grubości około 3 milimetrów i większym kieliszkiem wykrawałam krążki o średnicy 4 cm.
Ciasteczka piekłam w rozgrzanym do 175 stopni piekarniku przez około 12- 15 minut
Czas pieczenia może się różnić i będzie zależał od grubości i wielkości ciasteczek.


Zimne ciasteczka przełożyłam kremem orzechowym i łączyłam po dwa.
Górę polałam gorzką czekoladą i przykleiłam kawałek orzecha włoskiego.

Smacznego:)

6 komentarzy:

  1. Jedno ciacho porywam,. bardzo lubię takie do schrupania. Z okazji Świąt życzę ci przyjemności blogowania nie tylko od święta. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Reniu. Często się zdarza, że pijąc kawę czytam Twoje wspaniałe przepisy i wówczas bardzo chce mi się coś słodkiego, ta jak teraz. Pyszne i tak pięknie podane. Pozdrawiam Cię serdecznie i korzystając z okazji życzę Tobie wspaniałych, radosnych i smacznych Świąt Bożego Narodzenia, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu też często łapię się na tym, że wpadam na Twojego bloga i ślinka mi cieknie na widok przysmaków jakie nam proponujesz:) Bardzo dziękuję za życzenia, a swoje zaniosłam już osobiście :)

      Usuń
  3. Reniu życzę Ci szczęśliwych udanych świąt w gronie ukochanych osób :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)