Google+ Followers

17 grudnia 2013

Ciasteczka kakaowe z olejem rzepakowym

Witam wszystkich bardzo serdecznie i zapraszam na ciacho :)
Maszynkę mam od hohoho i jeszcze dłużej, ale korzystam z niego bardzo rzadko.
Czemu, nie wiem ale ciastka robi się szybko, a wygląd też mają dość reprezentacyjny:)
Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego jest niezbędnym tłuszczem w naszej diecie, a w tych ciasteczkach też jest  bardzo ważny


Składniki:
2 3/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżki ciemnego kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g masła 
4 żółtka
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego
3 łyżki oleju rzepakowego
szczypta soli

Łączę suche produkty -mąkę, proszek do pieczenia z kakao i przesiewam przez sito.
Masło rozdrabniam w mniejszą kostkę, dodaję cukier puder i żółtka i bardzo szybko łączę nożem.
Dodaję olej, cukier, cukier waniliowy i żółtka- wyrabiam rękami do połączenia wszystkich składników.

Porcjami wyciskam ciasteczka na blaszkę i pieczę w temperaturze180 stopni przez 13-16 minut


Smacznego:)

14 komentarzy:

  1. Oj, smacznego, smacznego :) Zjadłabym bardzo, bardzo chętnie. Reniu takie smaczne cudeńka zrobiłaś, czy zdołasz je do Świąt przechować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Krysiu przetrzymam:) moje łasibrzuszki dostały pudło do zjedzenia, a część głęboko schowałam:)

      Usuń
  2. Renia...ale masz karabin :D
    Schowaj dobrze te ciasteczka bo do świąt na pewno nie przetrzymają. :)) buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. karabin jest niezły Eluś i nawet strzela:)
      a ciasteczka zapieczętowane i schowane pod kluczem:)

      Usuń
  3. Fajne masz te ciasteczka, też mam taką maszynkę i też piekłam ciasteczka ale inny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Alinko i z niecierpliwością czekam na Twój przepis:)

      Usuń
  4. Jakie piękne kształty, pysznie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja się czuje zaproszona, wyglądają apetycznie i pewnie pachną równie cudnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, mają czekoladowy i maślany zapach:)

      Usuń
  6. Ciasteczka piękne, tez mam taką maszynkę do ciastek ale moja to mi nie chce wyciskać. Aty jesteś zadowolona ze swojej bo może ja nie umiem robić :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu też mam problemy z doborem ciasta- nie każde się nadaje.
      W tym przypadku było ok, ale żeby były takie ładne i pełne potrzebne są dwie porcje nie jedna ( dwa kliknięcia)

      Usuń
  7. ależ piękne :) żałuję że nie mam takiej maszynki, ale bym ciastek nawyciskała :D

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)