5 września 2013

Szybkie gołąbki z kaszy gryczanej

Niecodzienne połączenie smaków, ale gołąbki wyszły pyszne


Składniki:
8 wierzchnich liści kapusty pekińskiej
1 szklanka kaszy gryczanej ( u nas nie palonej)
125g bryndzy
50 g boczku wędzonego
1 jajko
łyżeczka czarnuszki
sól, pieprz do smaku
majeranek

Kaszę gotowałam w osolonej wodzie 18-20 minut.
Można to zrobić dzień wcześniej.
Pokrojony w kostkę boczek i cebulkę  podsmażyłam na patelni
Dodałam kaszę, bryndzę, jajko i przyprawy ( dużo majeranku)



Osobno zaparzam liście kapusty, a właściwie tylko tą twardą część.
Ja to robię w wąskim wysokim garnku przez około 5 minut.
Liście studzę. 
Rozkładam po 2 łyżki farszu na każdy liść delikatnie zwijam, tak ,żeby część od głąba była na górze


Gołąbki wkładam do sosu ( nam najbardziej smakują z  sosem grzybowym lub pomidorowym) i duszę przez 15 minut,.

Smacznego!!

2 komentarze:

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)