13 lipca 2013

Mięso mielone z grilla

Zaplanowałam sobie, że w sobotę zrobimy na obiad mięso z grilla.
No tak, jak ja już coś zaplanuję to  ułłłłłłła- od samego rańca leje!!!!!!!!
Jakby mało ostatnie lało:( w ogrodzie najlepiej rosną chwasty i pojawiły sie znowu ślimaki.


Mielone z grilla


Składniki :
0,5 kg łopatki ( może być pół na pół z wołowym, ale nie za chude)
1 cebula
1łyżka przypraw do kebaba lub gyrosa
1łyżka zimnej wody
sól - ale ostrożnie

Mięso i cebulę mielę, dodaję przyprawy i łyżkę wody.
Dokładnie wyrabiam.
Formuję podłużne wałeczki i nadziane wkładam do lodówki minimum na 1 godzinę.


Po tym czasie można piec.
Ja wolę piec wolniej i dłużej, ale to i tak jest w sumie minimum 20 minut.
Dla pewności przekrawam jeden i sprawdzam środek mięsa.
Smak i zapach rewelacyjny- kotlety mielone nie muszą być nudne.
Z tej porcji wyszło mi 7 porcji ( w tym jedna mała) ale trzeba pamiętać, że mięso się kurczy podczas pieczenia 

Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)