3 lipca 2013

Kurczak w sosie słodko kwaśnym

Rosół gotuję najczęściej z udek i wykorzystuję później jako farsz do pierogów, pasztecików czy krokietów.
Tym razem zainspirowana przepisem na blogu Buniabaje  przepis  TUTAJ na obiad podałam udka w ostrym sosie słodko- kwaśnym nieco zmienionym i zrobionym z tego co akurat miałam w spiżarni.


 Kurczak w sosie słodko kwaśnym

Składniki:

2 całe udka z rosołu
2 x  po 4 łyżki oleju
łyżka mąki
cebula
1/2 l rosołu lub wywary warzywnego
1/2 puszki pomidorów w sosie własnym lub 2 łyżki koncetratu pomidorowego
2 łyżki pasty paprykowej lub sosu typu ajwar
1/2 łyżeczki kminku
łyżka czerwonej czubrycy lub czerwonej papryki w proszku
łyżeczka pokrojonego tymianku
gałązka lubczyku lub kilka  kropel maggi w płynie
liść laurowy
3 ziela angielskie

Cebulę pokroiłam w kosteczkę i zeszkliłam na oleju, dodałam pomidory wraz z sosem, pastę paprykową, przyprawy, podlałam rosołem i dusiłam ok 15 min.
Całość zmiksowałam i doprawiłam do smaku
Udka delikatnie obsypałam mąką i obsmażyłam na oleju.
Przełożyłam do sosu i na bardzo małym ogniu dusiłam jeszcze 10 nim.

Podałam z domowym makaronem, wszystkim smakowało- wiec na stałe wchodzi w nasze menu

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)