13 czerwca 2013

Sałatka z brokułów

Staram się kupować warzywa sezonowe- wiadomo zdrowsze i tańsze, ale gdy dzisiaj zobaczyłam brokuły dostałam ślinotoku i po prostu musiałam jeden kupić.
I tym sposobem na kolację mamy sałatkę, a przepis dostałam od kochanej cioci Czesi- kucharki weselnej i oazowej:)

Sałatka z brokułów

Potrzebne nam będą

1 brokuł
3-4 jajka
2 pomidory
serek  favita żółty
garść uprażonych pestek słonecznika
3-4 ząbki czosnku
2 łyżki majonezu
2łyżki gęstego jogurtu


Brokuł dzielimy na różyczki i lekko obgotowujemy- ja gotuję 5 min.
Jajka gotujemy na twardo, studzimy i kroimy w kostkę.
Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kosteczkę.
Ser kroimy w kostkę taką 1x1 centymetr
Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę i rozcieramy z odrobiną soli
Majonez łączymy z jogurtem i czosnkiem dokładnie mieszamy.
Łączymy z pozostałymi składnikami.

Sałatka najlepsza jest po "przegryzieniu się" w lodówce min 1 godz
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)