19 maja 2019

Indyk w galaretce z ziołami

Galaretka, kojarzy mi ie taka z nóżek wieprzowych i też taką zajadamy.
Ta, na którą podam dzisiaj przepis jest lżejsza, mniej kaloryczna i ma w swoich składnikach żelatynę.
Samej żelatyny   dodałam więcej, bo  chciałam uzyskać od razu formę odpowiednią do krojenia i tam jest jej raz więcej.
Do galaretki, która zastyga w pojemnikach wystarczy tyle co podaję w składnikach.
Wywar musi być dość mocny, esencjonalny, inaczej po zastygnięciu będzie mdławy.
Co się zaś tyczy ziół, to możecie dodać tylko pietruszkę i lubczyk, ja dorzuciłam jeszcze czosnek niedźwiedzi, kurdybanka, oregano





Składniki:
600g mięsa z udźca indyka
2 marchewki
1 pietruszka
1/2 selera
1 cebula
1 l wody
5 ziaren ziela angielskiego
8-10 ziaren pieprzu
2 -3 liście laurowe
1 płaska łyżeczka gorczycy
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
duża garść ziół ( natka pietruszki, lubczyk, czosnek niedźwiedzi, kurdybanek, oregano)
Dodatkowo
2 kopiate łyżki żelatyny

Cebule opalam.
Z wszystkich składników- oprócz żelatyny- gotuję rosół, studzę.
Obieram i  drobno kroję mięso, 1 marchewkę kroję na ćwierć plasterki.
Zioła myję, dokładnie osuszam i drobno siekam.
Odmierzam wywar- powinno być około 800ml, jeżeli jest mniej dolewam wodę, jeżeli więcej, wykorzystuję do zupy, lub w inny sposób. Na galaretkę potrzebuję tylko 800ml
Odlewam pół szklanki i wsypuję żelatynę.
Gdy żelatyna napęcznieje, podgrzewam do rozpuszczenia, ale nie zagotowuję.
Do miski, lub garnka przekładam mięso, wlewam zimny wywar i przygotowaną żelatynę- doprawiam do smaku pieprzem, ew solą.
Tak przygotowaną galaretkę rozlewam do pojemniczków i zostawiam do stężenia.
Możemy zajadać z musztardą, cebulką i cytryną- każdy tak jak woli.
Moja była już tak doprawiona, ze zjadam ja z pajdą chlebka, bez dodatków:)
Smacznego :)































9 komentarzy:

  1. Często kupuję indyka w galarecie. Wychodzi drogo. Dziękuję za przepis chętnie skorzystam 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Za dzieciaka uwielbiałyśmy takie galarety :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam, że rodzice kiedyś często robili mięso w galarecie, ja sama jeszcze się nie odważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię udźca z indyka i lubię galarety. nie wiem, dlaczego jeszcze nie spróbowałam zrobić galarety z indyka... :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł z tymi ziołami. Nigdy tak nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy przepis. Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeśli robię to w ogóle lekką, bo z kurczaka, najczęściej z filetu

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)