3 marca 2019

Ciasteczka orzechowe, bezglutenowe

Nazbierało mi się kilka przepisów bezglutenowych, a ze dawno ich nie było to będzie pewnie ciąg;D
Dzisiaj ciasteczka na mace orzechowej.
Inspiracja był przepis z opakowania mąki, ale to było kilka opakowań temu i przepis który dziś podam jest już przeze mnie zmieniony.
Pyszne, mocno orzechowe, delikatne i mięciutkie- nie mam pojęcia ile można je przechowywać, u nas znikają w ciągu 1-2 dni
Polecam

Składniki
2 jajka M
200g mąki z  orzechów ziemnych
150 g cukru pudru + kilka łyżeczek do formowania
2 łyżki płynnego miodu


Białka ubijam na sztywno, ze szczyptą soli.
Stopniowo dodaję cukier, potem po jednym żółtku.
Do ubitej piany dodaję mąkę orzechową i dokładnie, ale delikatnie mieszamy szpatułką.
Masę wkładam na 2 godziny do lodówki.
Łyżeczką nabieram schłodzoną masę i obtaczam w cukrze pudrze- formuję kulki wielkości orzecha włoskiego i układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekę  w 180 stopniach,  do zrumienienia się ciasteczek
Przy włączonym termoobiegu to góra 10 -12 minut
Studzę na blaszce, ciasteczka są jeszcze bardzo miękkie:)
Przed podaniem można lekko oprószyć cukrem pudrem, ale nie ma takiej potrzeby.
Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. Małe pychotki do schrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wyglądają i napewno sama takie spróbuję zrobić. Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne są te ciasteczka :-) mam mąkę orzechową więc z chęcią spróbuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. super. lubię przepisy z mąki orzechowej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega orzechowe te ciacha <3 Schrupałybyśmy z ogromną chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się ten przepis przyda, widuję mąkę orzechową i zastanawiałam się co z niej zrobić. Teraz już wiem - Twoje ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż chciałoby się pochrupać!

    Uwaga! Zmieniłam adres bloga na http://kuchniawkolorachlata.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają naprawdę pięknie. Aż grzech nie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Delikatne ciasteczka, idealna do filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)