13 stycznia 2019

Murzynek z orzechami

Kochamy murzynki i to bardzo ;)
szczególnie takie świeże, wilgotne i mocno czekoladowe, z chrupiącymi orzechami w środku!
znikają bardzo szybko i czasami od razu przygotowuje dwie blaszki.


Zamiast orzechów włoskich można dodać inne ulubione lub zastąpić migdałami- tu panuje dowolność smakowa i tak zawsze smakuje świetnie

Polecam :)

Składniki:
250 g  palmy ( u mnie z murzynkiem)
1,5 szklanki cukru
3 łyżki kakao
1/2 szklanki wody
4 jajka M lub 3 L
3 łyżki gęstej śmietany
1 szklanka mąki pszennej
1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia
garść orzechów włoskich


Orzechy siekam (nie za drobno)
Oddzielam żółtka od białek- białka ubijam ze szczyptą soli.
 Palmę i wodę podgrzewam, a gdy mam już większość płynną dodaję cukier, i kakao - razem gotuję przez 5-7 minut.
Odlewam 3/4 szklanki  ( na polewę) a resztę masy  studzę.
Do zimnej masy czekoladowej dodaję po jednym żółtku i ucieram robotem.
W następnej kolejności dodaje mąkę przesianą z proszkiem, oraz śmietanę- miksuję


 Na końcu wsypuję orzechy i  pianę białek- łączę już delikatnie przy pomocy szpatułki.
Masę przekładam do keksówki- ja smaruję tłuszczem i wykładam papierem do pieczenia, jest mi o wiele łatwiej wyciągnąć ciasto z blaszki.
 Ciasto ładnie rośnie, dlatego nie daje  więcej niż 3/4 wysokości blaszki.
Ciasto piekę 50-55 minut ( do suchego patyczka)
Upieczone wyjmuję z formy i od razu polewam odlaną częścią i odstawiam do wystudzenia


12 komentarzy:

  1. kiedy jeszcze mieszkałam w rodzinnym domu mama często piekła takiego murzynka <3mniaaam, jakie miłe wspomnienie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dawno nie jadłam murzynka, a kiedyś przepadałam za tym ciastem, często piekłam z koleżankami całe wieki temu w liceum :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O masz dziś upiekłam, tylko mam przepis bez ten śmietany :) Twój wygląda apetycznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega apetycznie wygląda ❤ takie wilgotne, mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  5. mnom dawno nie jedliśmy już murzynka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczne i bardzo wilgotne, tak, jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie mocne, ciemne ciacha, rewelacja Reniuś Buziole

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka, też uwielbiam takie murzynki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba każdy lubi takie czekoladowe ciacha :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepięknie. To ulubione ciasto naszej rodziny.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)