23 września 2018

Jabłecznik z cynamonową kruszonką

Szarlotki i  jabłeczniki królują teraz w przepisach i nie ma co się dziwić, bo to wyjątkowo smaczne ciasta, a drzewka obrodziły mimo suszy.
Ten przepis znalazłam kilka lat temu w broszurce prześlij przepis (chyba;) ale nieco go zmieniłam.
Tam nazywał się "widelcem mieszany" bo robi się go bardzo szybko i bez problemów, ja jednak używam robota
Można dodawać rożne owoce sezonowe, mnie z borówkami smakuje chyba najlepiej, ale za to Mała woli z jabłkami
Kruszonka wyszła bardzo delikatna, jeżeli wolicie nieco większe grudki, to dodajcie jeszcze po łyżce cukru i mąki.
Jabłka najlepiej użyć te mało soczyste, lub trzeba będzie wydłużyć nieco czas pieczenia
Polecam

Składniki na blachę 24x37 cm

5 jajek M
200g cukru
350g mąki
125ml  oleju
250ml maślanki
2 łyzeczki proszku do pieczenia

1-2 jabłka

Kruszonka
1/2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
50g masła
płaska łyżeczka cynamonu


Jabłka kroję na ćwiartki,obieram, pozbywam się gniazd nasiennych i kroję w plasterki
Wszystkie suche składniki wsypuję do miski i mieszam do połączenia.
Tak samo postępuję z tymi mokrymi.
Do mokrych wsypuję składniki suche i mieszam tylko do połączenia się składników.
Ciasto wylewam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą.
Na górę układam jabłka,  postawiłam je i wbiłam w ciasto.
Na górę przygotowuję kruszonkę
Wszystkie składniki rozrabiam tak długo aż się połączą i powstaną grudki- równomiernie rozsypuję na cieście.

Ciasto piekę w 175 stopniach przez 45-50 minut,
Upieczone studzę.
Ewentualnie można posypać jeszcze cukrem pudrem, ale według mnie jest wystarczająco słodkie.

Smacznego:)


16 komentarzy:

  1. Mniam ! Pożyczam przepis i już zabieram się do rpboty

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłka i cynamon to super połączenie, na pierwsze jesienne chłody to ciasto pasuje idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis, bo łatwy. Nie ma to jak szybkie przepisy, które dają smaczne ciasto. U mnie też ostatnio tylko szarlotki i ciasta ze śliwkami. Miłego tygodnia Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i sezonowe ciasto, mniamm 💜💛💚

    OdpowiedzUsuń
  5. Jabłka i cynamon to połączenie idealne :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cynamonowa kruszonka to jest strzał w dziesiątkę! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie ciasta lubię najbardziej, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne ciasto kochana :-) uwielbiam zapach jabłecznika :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. mniaaam, chyba przetestuje w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cynamon to chyba moja ulubiona przyprawa. Wszystko co z cynamonem od razu ląduje w moim zeszycie z przepisami :) Jabłecznik wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)