28 czerwca 2017

Pesto z rukoli

Mamy lato!!
bardzo sie cieszę, tym bardziej że ciepłolubna jestem i choć nie wyleguję sie i nie smażę to lubię nawet takie upały.
Jedynie mam problem z posiłkami, bo zwyczajnie mniej w te dni jemy i stawiamy na dania lekkie.
Jedynie mój mięsożerca kręci nosem, ale na to też mam już swoje sposoby.
Dzisiaj podam przepis na nasze ulubione pesto  z rukoli

W tym roku obrodziło i to nawet za bardzo, ale  pamiętając że w ubiegłym roku ciągle nam rukoli brakowało, wysiałam jej więcej i nieco przedobrzyłam;D
Pesto przygotowałam z już nieco przerośniętej, ale Mała i tak zajadała ze smakiem:)
Pesto nieco inne, bo i orzeszków pini nie miałam, ale rukola świetnie komponuje się z orzechami włoskimi i pestkami słonecznika czy dyni
Wykorzystałam mój stary robot " Kasia" z nożami siekającymi, ale można użyć dobrego blendera


Składniki:
120 g rukoli
4 - 6 łyżek oliwy ( u mnie pół na pół z olejem z orzechów włoskich)
1 duży ząbek czosnku
50 g orzechów włoskich
3-4 łyżki startego twardego sera ( parmezan)
sól do smaku



Rukolę myję i dokładnie osuszam.
Orzechy podprażam na suchej patelni i studzę.
Wszystkie składniki ( oprócz oleju) miksuję ( jak bardzo to juz zależy od was)
Dolewam olej i doprawiam do smaku solą i ewentualnie pieprzem.
Jeszcze raz krótko miksuję i gotowe ;)


Do ugotowanego i odsączonego makarony dodaję pesto według uznania i zajadam posypany dodatkowym serem, lub zajadam na kanapkach, z żółtym serem i ogórkiem - pycha:)


11 komentarzy:

  1. My z mężem uwielbiamy pesto z rukoli ale z orzechami jeszcze nie robiłam (dawałam zawsze migdały, dużo migdałów, żeby nie pesto nie było zbyt "trawiaste"). Najbardziej lubimy kanapki z takim pesto i z suszonymi pomidorami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio oszalałyśmy na punkcie pesto z orzechami włoskimi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię różnego rodzaju pesto. Różne smaki. Można mieszać i mieszać i czarować pyszne dania. Twój pomysł na połączenie rukoli z orzechami to chyba strzał w 10! Pysznie :) Miłego dnia Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pesto z rukoli miałam okazję próbować - jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham rukolę :-) świetna propozycja z tym pesto Renatko :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowe pesto, a że lubie bardzo rukolę więc zrobię go :) Dziekuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jednak jestem za tym co nasze - orzechy włoskie to samo dobro :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada przepysznie. Muszę spróbować, bo lubię rukolę. Ale mam ją tylko z Lidla. Nawet nie wiedziałam, że w Polsce też można ją wyhodować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam rukolę, więc to pesto na pewno wyląduje na moim stole.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)