10 czerwca 2015

Mango curd

większość już wie o co chodzi i z czym sie to je:)
próbowałam już cytrynowego- zniknął tak szybko, że nie zdążyłam zrobić zdjęć, był pyszny i niebawem do niego powrócę, dzisiaj jednak podaję przepis na krem z mango.
Kupiłam właściwie nie wiem po co, bo moja rodzinka za nim nie przepada i coś trzeba było z niego zrobić.
Padło na curd, wkrótce sie przyda :D
Mój przepis to zlepek kilku przepisów z sieci z moją modyfikacją chyba dość zaskakującą, ale pysznie współgra smakowo, dlatego przepis polecam do wypróbowania:)


Składniki:


2 owoce mango, dojrzałe i miękkie
4 żółtka
4 łyżki cukru
100 g masła
1 płaska łyżeczka cynamonu


Mango obieramy i wycinamy pestkę, kroimy w kostkę i miksujemy blenderem na jednolitą papkę.
Żółtka ubijamy z cukrem do białości i aż podwoją swoja objętość.


Ustawiamy nad kąpielą wodną i cały czas mieszamy aż masa zgęstnieje trwa to około 20-25 minut.
Dodajemy stopniowo masło.
Ja kroję masło w małe kosteczki i dodaje po jednej, mieszam do całkowitego rozpuszczenia i dopiero teraz dodaje kolejną porcje.
Na samym końcu dodajemy cynamon.
Całość jeszcze raz miksujemy i przelewamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy i pozostawiamy do wystudzenia.
Podobno krem można trzymać przez dwa tygodnie w lodówce, ja zużyłam go w ciągu tygodnia i to wyjadając krem prosto ze słoiczka:)

19 komentarzy:

  1. Nie sposób odejść bez zjedzenia do dna:)jest pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mango jest pyszne.Bardzo ciekawy sposób przyrządzenia kremu z jego wykorzystaniem.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można wykorzystać np do makaroników, babeczek lub jako krem do ciasta:)

      Usuń
  3. Reniuś kremik rewelacja, właśnie sobie uzmysłowiłam jak dawno nie jadłam mango . Pozdrawiam serdecznie :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja mam go na razie dość:D
      choć może, znowu jakiś pomysł będzie się plątał po głowie- zobaczymy:)

      Usuń
  4. Uwielbiam i curd (różne smaki) i mango właśnie jako dodatek do.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu u mnie zdecydowanie wygrywa cytrynowy :)

      Usuń
  5. Mango curd musi być obłędne w smaku !!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko mnie smakuję, ale jeżeli ktoś lubi mango to curd powinien smakować:)

      Usuń
  6. Mniam Renatko, już sobie wyobrażam ten wspaniały smak :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwimy się! Też byśmy wyjadły go prosto ze słoiczka ale pewnie krócej niż w tydzień xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności, takiego curdu nie robiłam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie musisz mnie długo namawiać do takiego mango curd, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi by chyba nie przypadł do gustu patrząc na ilość masła, bo za maślanymi miksturami nie przepadam :P Ale wygląda to bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lemon curd uwielbiam, mango to mój ulubiony owoc, w związku z tym konkluzja wydaje się jasna. Wspaniały przepis, zapasałam sobie i na pewno skorzystam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja uwielbiam mango więc mnie kupiłaś. Chętnie bym zjadła sam i wylizała miseczkę. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)