14 stycznia 2015

Mleczny deser bananowy

Moja najmłodsza unika ostatnio owoców- dlaczego pytam? bo tak jakoś mi nie smakują :(
Nie jestem zwolenniczką zmuszania dlatego przemycam je pod innymi postaciami np w deserach
np w takim jak proponuję dzisiaj.
Na deser dla 4 osób dodaję tylko łyżkę cukru, banany sa same w sobie słodkie i możemy na koniec posypać górę startą czekoladą.
I przypominam o mojej  Noworocznej Rozdawajce  zwanej candy
Jeszcze tylko dwa tygodnie:)


Składniki:

1 1/2 szklanki mleka 3,2%
3 kopiate łyżki kaszy manny
szczypta soli
1 łyżka cukru
4 dojrzałe banany
sok i skórka z połowy cytryny
1 łyżka żelatyny + 3łyzki wody


Szklankę mleka zagotowuje razem z cukrem i solą,do reszty dodaje kaszę i dokładnie mieszam.
Do gotującego mleka dodaje rozrobioną kaszę  mannę i przez cały czas mieszam do zagotowania.
Gotuje przez kilka minut .
Studzę mieszając od czasu do czasu, żeby nie zrobił się  kożuch .


W między czasie miksuje banany razem z kroplami miętowymi, skórką i sokiem z cytryny
Żelatynę zalewam zimną  wodą i odstawiam do napęcznienia, następnie zagotowuje i studzę.



Gdy mleko z kaszą mam już zupełnie zimne ubijam go robotem, aż jest puszyste i jednolite.
Dodaje porcjami zmiksowane banany i na końcu żelatynę.
Ubijam jeszcze przez chwilkę i rozkładam do pucharków.
Deser ten najlepiej przygotować zaraz przed podaniem, bo mimo dodania cytryny banany i tak trochę ściemnieją.
Choć właściwie to dla mnie efekt pożądany, mała myślała, że je deser czekoladowy :)
Smacznego:)

35 komentarzy:

  1. Kochamy owoce pod każdą postacią i ten deser byłby dla nas idealny :D Nic tylko robić i smakować :) Fajnie by było też próbować zrobić różne wersje z innymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej można zrobić i z innymi owocami:)

      Usuń
  2. takie mleczne desery to właśnie moje ulubione!:) a z bananami to już w ogóle musiało być pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nam smakują i jak tylko lubisz takie desery to polecam:)

      Usuń
  3. Ale świetne:)jako dziecko jadałam kaszę manną z dodatkiem kakao,bo sama jakoś mi nie wchodziła,teraz chętnie sobie przypomnę smak i to dodatkowo z bananem...mniam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taką kaszkę posypaną kakao, cukrem i polaną masełkiem do tej pory robimy :)
      moją zmorą była kaszka manna polana sokiem malinowym, no nie lubię ich razem, choć osobno już tak:)

      Usuń
  4. Uwielbiam owoce pod każdą postacią, a więc Reniu na deserek się piszę i to z wielką ochotą :) buziole

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie pycha, ale moje dzieci właśnie takich deserów nie tkną ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny deser :-) banany uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale namieszałaś Reniu. I zrobiło się smacznie. Niedługo jedziemy z naszymi wnuczkami na ferie i nie będę mogła im nic zrobić bo nie będę miała dostępu do kuchni. Ale po powrocie, to czemu nie. W końcu dzieciom trzeba dogadzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu udanego wyjazdu, szkoda tylko że śniegu brak.
      Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Ślinianki z samego rana mi pracują. Musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam łączenie bananów z wszelkimi produktami mlecznymi. Zawsze się to sprawdza :)) Także taki deser po prostu musi być pyszny :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. banany ogólnie fajnie można wykorzystać i przetworzyć :)

      Usuń
  10. Taki deser bym zjadła z miłą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo.. owoców? Spodziewałabym się warzyw, ale zdziwienie..
    dobrze, że jednak nie zmuszasz bo czasem może to wywrzeć całkiem odwrotny skutek!
    A przemycanie też jest dobre, szczególnie w postaci deseru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety za warzywami też nie przepada - mam tylko nadzieję, że jej się odmieni :)

      Usuń
  12. Smaki mojego dzieciństwa, bardzo lubię mannę a tu owocki do tego, oś szybkiego i pysznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie małe co nieco na szybko :) a kaszkę to chyba każdy z nas wcinał z dzieciństwie z większą lub mniejszą ochotą:)

      Usuń
  13. Smakowity i pysznie sfotografowany :)

    OdpowiedzUsuń
  14. prezentuje się niesamowicie kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki pyszny! I zdrowy :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)