13 sierpnia 2014

Zupa krem z selera naciowego

Większość zup które gotuję to kremy. Moi zjadają je ze smakiem i odpada problem z nielubianymi (niektórym) warzywami. Dzisiaj padło na krem z selera naciowego, który kupiłam do sałatki, ale bardzo  szybko zaczął żółknąć, a że nie lubię marnować jedzenia to trzeba było coś innego na szybko przygotować:)
Robiłam już krem z korzenia selera ale na bazie mięsa, ten jest zupełnie wegetariański.
Do przygotowania go wykorzystałam wywar z warzyw, który mam zawsze zamrożony w zapasie, ale można też wykorzystać rosołki.
Obie wersje są bardzo delikatne, ale z wyczuwalnym smakiem selera.


Składniki:
1 seler naciowy
1 litr wywaru warzywnego
100g serka topionego o neutralnym smaku
1 cebula
sól i pieprz do smaku
Dodatkowo
pestki dyni lub słonecznika

Cebulę kroję w kosteczkę.
Seler dokładnie myje i też dość drobno kroje- im drobniej tym lepiej będzie sie miksował.


Cebulę i seler  podsmażam na łyżce masła, duszę tak długo, aż warzywa zmiękną.
Zalewam wywarem, dodaję ser topiony i gotuję 20 minut.


Zupę miksuje na krem, doprawiam do smaku, można dodać odrobinę suszonego czosnku.
Ziarna dyni lub słonecznika podprażam na suchej patelni.
Krem podaję z grzankami posypane ziarnami


Smacznego:)

25 komentarzy:

  1. Mam duży zapas selera naciowego, może zrobię taką zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jeżeli wykorzystasz natkę z selera korzeniowego, to zupa będzie mocno zielona:) ja wykorzystałam ten typowy seler naciowy, który ma jasno zielony kolor:)

      Usuń
  2. Ja też bardzo lubię taką zupę. Zrobiłam dodając seler w korzeniu. Reniu, zupy kremy są bardzo smaczne i pożywne. A ostatnio nawet doskonale nadają się na elegancki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Krysiu już często podaję się kremy zamiast tradycyjnego rosołu czy barszczu i bardzo dobrze:))

      Usuń
  3. a my zrobimy, bo ciekawi nas smak tej zupy :) wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jest pyszna, jeżeli lubi się seler:) a przynajmniej jego smak nie przeszkadza:)

      Usuń
  4. Świetnie się prezentuje ten krem! ; )
    Taka zupa musi być pyszna! *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Reniu zupka jak dla mnie rewelacja, uwielbiam seler:) buziole

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Aguś nie tylko na lato:) ale smakuje też na chłodno jak i na ciepło:)

      Usuń
  7. oooh! zdecydowanie TAK! pycha!!! kocham zupy kremy!

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda mniamniuśnie, choć ja wolę, jak jakas marchewka pałęta sie po talerzu i jest co ugryźć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko posyp grzankami- świeżymi prosto z patelni:)

      Usuń
  9. jaki ładny wyszedł kolorek, pyszna

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolorek superowy. Ja też lubię zupy kremy ale wolę bardziej tradycyjne. Moje zęby domagają się gryzienia ha ha co odpada w zupach krem. Ale od czasu do czasu też robię. Podrzuć miseczkę bo tak zachęca

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł na krem! Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pyszna i pewnie niezwykle aromatyczna zupa. Seler naciowy nie jest bardzo popularnym warzywem, chętnie skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo lubię krem z pora. Ma taką ostrą nutę, choć jest delikatny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniała propozycja, zupa z selera ma bardzo fajny, wyrazisty smak :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też mam w lodówce seler, i się zastanawiałam, co by tu z nim zrobić... Teraz już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie zupy a z selera naciowego jeszcze nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)