27 sierpnia 2013

Leczo z cukinią



Pyszne sezonowe danie, które nie tylko smakuje ale też nie bije po kieszeni, a w tym przypadku cukinia, pomidory i papryka pochodzi z mojego ogrodu i są ekologiczne:)



Składniki:
młoda cukinia- ok 600 g
2 czerwone papryki
3/4 litra przecieru z świeżych  pomidorów
cebula
por- biała część
2 pętka kiełbasy wędzonej
Przyprawy
2 ząbki czosnku
łyżeczka papryki czerwonej
łyżeczka czubrycy czerwonej
sól, pieprz do smaku
szczypta chili
ew suszony czosnek
zielony koperek

Cebulkę i czosnek kroję w kosteczkę.
Paprykę w paseczki,  cukinie, por i wędlinę  w plastry.
Na patelni rozgrzewamy  łyżkę oleju i podsmażam cebulę dodaję por i wędlinę - chwilkę  smażę.
Dodaję kolejno paprykę, przetarte pomidory ( można użyć pomidory obrane ze skórki i pokrojone w kostkę lub pomidorów z puszki)czosnek  i przyprawy.
Wszystko razem duszę przez około 10 minut.
Po tym czasie dodaję cukinię i duszę kolejne 10 minut ( lub dłużej w zależności od jakości cukinii)
Rozrabiamy mąkę z wodą i wlewam   do lecza i gotuję jeszcze minutkę.
Na koniec posypuję posiekanym koperkiem
Podaję z ryżem, ale również można podawać z pieczywem.
Smacznego!!

7 komentarzy:

  1. Oooo tak leczo popieram w 100% tym bardziej że w ogródku cukini i kabaczków to mi nie brakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja do lecza jeszcze marchęwkę dodaję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Joasiu z marchewką jeszcze nie próbowałam, ale przepisów i smaków jest chyba tyle ile kucharek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też dziś leczo...ale moja musi być rozgotowana bo syn nie zje. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Elu u mnie lubią- nawet mój M zjadł ze smakiem, choć nie lubi ryżu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie wygląda Twoje leczo. Bardzo lubię i w sezonie często robię. Dzisiaj właśnie u mnie też jest leczo, Krys

    OdpowiedzUsuń
  7. Krysiu też często robię, a w przyszłym tygodniu już zacznę zaprawiać leczo na zimę.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)