14 lipca 2013

Mój sos do zielonej sałatki

Nie przepadam za zieloną sałatką, najlepiej mi smakuje na kanapce i właśnie z tym sosem.
Sos pochodzi z mojego rodzinnego domu i na pewno jestem trzecim pokoleniem, który korzysta z tego przepisu.



Sos do zielonej sałatki

Składniki:
Niewielka zielona sałata
mały kubek gęstej śmietany
2 jajka
łyżka soku z cytryny
2 łyżki cukru
szczypta soli

Jajka gotuje na twardo i studzę.
Sałatę myję i pozostawiam do ocieknięcia.
Jajka obieram i kroę na pół, oddzielając białka od żółtek.


Do żółtek dodaję sól, cukier i sok z cytryny, dokładnie ucieram i na końcu dodaję śmietanę.
Można użyć gęstego jogurtu naturalnego.




Tuż przed podaniem sałatkę polewam sosem i posypuję drobno pokrojonym białkiem.
Ilość cukru i soku z cytryny można zmniejszyć lub powiększyć to już zależy od indywidualnych smaków.
Na koniec moja mała pomagająca mi w kuchni- narobiła bałaganu za dwóch, ale duma w jej oczach bezcenna:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)