31 grudnia 2017

Świąteczne "Kokosowe Ule"

Miało mnie jeszcze nie być, ale zapomniałam o życzeniach noworocznych;)
Jednak żeby nie przychodzić z pustymi rękoma mam dla Was przepis na ciasteczka mocno kokosowe prawie bez pieczenia.
Ciasteczka proste, mogą je przygotować nawet dzieci z małą pomocą dorosłych i zamiast pieczonych ciasteczek maślanych możną użyć gotowych o odpowiedniej średnicy czy nawet powycinanych kółek z andrutów
Do ciasteczek użyłam też dżemu z czarnych porzeczek- świetnie kontrastuje z słodkim kokosem:)
Ciasteczek kruchych wychodzi nieco więcej, ale wierzcie mi są tak pyszne że z solo lub przełożone dżemem/ powidłami znikają bardzo szybko

#beko#ciastojakzobrazka.

Składniki

Kruche ciasteczka

125 g mąki
100 g masła
2-3 łyżki cukru pudru
Masa Kokosowa:
100g drobnego kokosu
2 białe czekolady
50g masła (koniecznie)
80 g mleka w proszku

Dodatkowo
dżem z czarnej porzeczki lub inny kwaskowaty



Ciasteczka maślane
Wszystkie składniki siekam, zagniatam i wałkuję na grubość 3 mm.'
Wykrawam kółeczka o średnicy 2-3 mm mniejsze od średnicy foremki, przekładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piekę w 175 stopniach przez 10-12 minut do zrumienienia.
Ciasteczka studzę.


Masa kokosowa:

masło i czekoladę roztapiam nad kąpielą wodną,zdejmuję i dodaję kokos i mleko w proszku dokładnie wyrabiam.
Lekko studzę i z letniej masy formuję kuleczki wkładam do foremki i w środku robię miejsce na dżem.
U mnie to zatyczka do buteleczek spożywczych, ale może to też by rączka od łyżki drewnianej, rogolki, mątewka, kwirlejka, koziołek czy jak to jeszcze nazywacie itp
Po przygotowaniu całej masy przechodzę do nadziewania dżemem i nakładaniu ciasteczek- gotowe odkładam do lodówki do stężenia

Ule smakują najlepiej gdy wyciągniemy je półgodziny przed podaniem
Foremkę przed włożeniem pierwszej kuleczki najlepiej posmarować roztopionym masłem
Jeżeli macie grube wiórki to najlepiej przygotować ciasto tak;







Ciasto jak z obrazka


Idzie nowy rok, idzie nowe :)
Na koniec jeszcze wszystkim tym pozostawiającym dobre słowo w komentarzu, jak i tym tylko zaglądającym
Na nadchodzący Nowy Rok przyjmijcie  ode mnie serdeczne życzenia. 
Zdrowia, którego potrzebuje każdy z nas. 
Pogody ducha, która sprawia, że codzienność jest łatwiejsza. 
Miłości, bo dzięki niej człowiek rozkwita. 
Niech Nowy Rok składa się wyłącznie ze słonecznych i pogodnych dni a problemy i troski nas omijają.


Szampańskiej zabawy Kochani:)

8 komentarzy:

  1. Dużo zdrowia i samych szczęśliwych chwil pełnych radości, miłości i tego, co w życiu najpiękniejsze, Tobie i Twoim najbliższym:))))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna przekąska na Sylwestra :) Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzieś już kiedyś widziałam podobne ciasteczka i strasznie zaciekawił mnie kształt :)
    Wyglądają super! :)


    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam kokos, i te ciastka też bym zjadłam ze smakiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W środku z tym dżemem to się prezentują bajecznie <3

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)