3 grudnia 2017

Sernik z budyniem i biszkoptami

Kocham wszystkie serniki i jak znajdę jakiś ciekawy, nowy przepis, to koniecznie muszę wypróbować.
Ten przepis znalazłam tutaj(klik) 
i podaje juz z moimi zmianami, bo jak zwykle musiałam coś pozmieniać;)
w wersji oryginalnej buł dla mnie ciut za słodki i podkręciłam go zmiksowanymi morelami.
Ciasteczka to biszkopty "Paryskie" z nadzieniem morelowym oczywiście:)
Wiadomo morele możecie zastąpić innymi owocami, ja użyłam słoiczek tych (klik)
Polecam ciacho jest pyszne:)



Składniki:

Ciasto:
2,5 szklanki mąki pszennej
150 g masła
0,5 szklanki cukru
2 jajka
2 łyżeczki (płaskie) proszku do pieczenia

Masa budyniowa :

3 budynie śmietankowe ( bez cukru)
4 łyżki cukru
1 l mleka

Masa serowa
1kg sera twarogowego
3/4 szklanki cukru
5 żółtek
200g masła
1 op budyniu śmietankowego ( bez cukru)
3/4 szklanki mleka
skórka z 1 cytryny

Polewa
 1/2 kostki palmy
1/2 szklanki cukru
3  łyżki wody
2 łyżki kakao

dodatkowo
słoik moreli  w syropie
2 op biszkoptów paryskich z nadzieniem morelowym


Ciasto:
Wszystkie składniki siekam razem i wyrabiam  gładkie ciasto.
Wałkuję na wymiar blaszki, nakłuwam i schładzam w lodówce przez około 30 minut, potem podpiekam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 12 minut.

Masa budyniowa:
Przygotowuję tradycyjnie- w części mleka rozrabiam proszek .
Do reszty dodaję cukier i zagotowuję.
Do gotującego się mleka wlewam rozrobiony proszek i mieszam do zagotowania.
Gorący budyń wylewam na ciasto kruche.
Odcedzam morele, owoce miksuję i rozkładam w miarę równomiernie  na  budyniu.
na to układam w równych odległościach biszkopty.

Masa serowa:
Ser mielę dwukrotnie.
Ucieram masło, stopniowo dodaję cukier i żółtka, na końcu ser i rozrobiony w mleku budyń oraz skórkę z cytryny.
Masę przekładam na biszkopty i piekę przez 45-50 minut.
W połowie pieczenia trzeba ciasto przykryć folią aluminiową.

Ciasto studzę w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.

Polewa:

Składniki polewy zagotowuję i wylewam na sernik.
Ciasto wkładam do lodówki, aż polewa się zetnie.

Smacznego :)


14 komentarzy:

  1. Reniu, to tak jak ja, też uwielbiam serniki. Ten Twój nie tylko pięknie wygląda, ale już czuję, że zjadłabym dwie porcje, bo kusi, kusi... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz widzę dwuwarstwowy sernik. Wspaniała propozycja na święta 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Mąż i ja bardzo lubimy serniki, ale nasze córki nie bardzo, stąd robię rzadko...niestety

    OdpowiedzUsuń
  4. Serników chyba nie da się nie lubić <3 A z budyniem to już w ogóle mega :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serniki, a ten wygląda rewelacyjnie :) Przepadłam Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. apetycznie się prezentuje Twoj serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat tego serniczka nigdy nie jadłam.
    Sądzę, że byśmy się polubili. Kiedyś uwielbiałam serniki.
    Teraz rzadko się kuszę na te pyszności. Szkoda.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda ciekawie, ma bardzo bogate wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. też kocham serniki :)
    Ale musi być pyszny! Do tego jak ciekawie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności, chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  11. z budyniem! to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)