25 października 2017

Pierogi z grzybami i kapustą kiszoną

Jeszcze są grzyby, co nas bardzo cieszy, bo możemy je jeść na okrągło zmieniając jedynie przepisy.
Dzisiaj proponuję pierogi okraszone  boczkiem, podobne podam na Wigilie, tyle że z grzybów mrożonych i z masełkiem na okrasę.
Grzyby mrożone rozmrażam i duszę na masełku aż odparuje woda, potem już prawie tak samo, tylko cebulę duszę osobno.

A jak u Was?
Pierogi z grzybami i kapustą mają wzięcie??
Bo Mała w dwóch turach zjadła 26 pierogów, a są dość duże;)


Polecam:)

Składniki:
Ciasto:
500g mąki
125-130 gorącej wody
125-130 ciepłego mleka
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju/rozpuszczonego masła

Farsz
500g grzybów leśnych
250 g kapusty kiszonej
1 cebula
1 łyżka bułki tartej2 łyżki posiekanej natki  pietruszki
pieprz do smaku
1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki




Wszystkie składniki na ciasto łączę, wyrabiam gładkie i elastyczne ciasto.
Ciasto ma być miękkie i elastyczne, ale nie może lepić się do rąk, w razie potrzeby podsypuje jeszcze odrobiną mąki i dokładnie wyrabiam.
Przykrywam czystą ściereczką i odstawiam na minimum 30 minut.

 Farsz:
Grzyby oczyszczam i kroję w niezbyt cienkie plastry.
Kapustę płuczę - w zależności od jej kwasowości i preferencji 1- lub 2 krotnie i drobno siekam.
Na 2 łyżkach oleju szklę drobno pokrojoną cebulę, potem dodaję grzyby i  smażę do odparowania wody, czasami delikatnie mieszając.
Gotowe grzyby mieszam z kapustą, dodaję natkę, mieszam i doprawiam pieprzem


 Ciasto wałkuje, niezbyt cienko, szklanką wykrawam kółeczka, rozkładam farsz i dokładnie zlepiam brzegi.
Pierogi gotuje w osolonym wrzątku 2-3 minuty od wypłynięcia.
Podaje z bułką tartą i masłem, ale można też polać skwarkami z boczku wędzonego
Smacznego:)

14 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wyglądają :) Narobiłaś mi wielkiej ochoty Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Renatko ale mi narobiłaś smaku :-) z chęcią bym sobie teraz zjadła takie wspaniałe pierożki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Reniu , ja mam ciągle problem z ciastem . Wychodzi mi czasem bardzo dobre ale czasami zbyt delikatne. Wypróbuję Twój przepis. A pierogi wszyscy włącznie ze mną bardzo lubimy.
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie pierogi to cud, miód... Uwielbiamy. A jaką ładną koronkę zrobiłaś na pierogach. Serdecznie Cię Reniu pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulubione wigilijne danie moich dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale z chęcią bym zjadła takie pierożki! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. My właściwie pierogi jemy tylko od święta ale na te byśmy miały bardzo ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ulubione pierogi mojej mamy i siostry :D

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię pierogi z tym farszem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To już dzisiaj drugi blog z pierogami, na jaki trafiam. To nie może być przypadek, chyba czas i na mnie, żeby coś ulepić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na co dzień nie jem pierogów, ale nabrałam na nie ochoty :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)