9 października 2016

Orzechowiec z jabłkami

U nas dzisiaj ślicznie świeci słonko, mam nadzieję że taka pogoda  potrwa trochę dłużnej.
Nastała jesień i w tym czasie  będą królować jabłka, gruszki i orzechy.
Dzisiaj pyszna babka orzechowa z jabłkami.
Napisałam babka, choć u mnie w formie keksowej, ale to od Was zależy w czym ją upieczecie- w zwykłej dużej tortownicy też można:)
Ciasto delikatne, pyszne, wilgotne i pełne orzechów, ma jednak jedno małe ale.
Lubi się sypać, trzeba od razu kroić większe kawałki.
Duży wpływ na to mają jabłka- odmiana i wielkość kawałków, dlatego szukamy owoców mało soczystych i twardawych.
Odmiana na szarlotki będzie najlepsza.
Im mniejszą kosteczkę pokroicie owoce tym lepiej będzie sie"trzymać" ciasto.
A największe kawałki mogą mieć 1cm x 1cm


składniki na 2  większe keksówki
 7 jaj M
220g -240 g cukru
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki wody
180 g orzechów włoskich
3 jabłka
4-6 łyżek kaszy manny (zależy jak soczyste są jabłka)
220g mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

opcjonalnie można dodać łyżeczkę cynamonu







Ciasto przygotowuje tak samo jak biszkopt, ale zaczynam od  jabłek i orzechów.
Orzechy siekam drobno, ale bez przesady.
Jabłka obieram, dzielę na ćwiartki , pozbywam się gniazd nasiennych i kroję w kosteczkę.
Białka ubijam na sztywno z szczyptą soli, potem stopniowo dodaję cukier i ubijam przez chwilkę aż się rozpuści i dodaję po jednym żółtku- ucieram jeszcze przez chwilkę na małych obrotach
Na tym etapie kończę ucieranie mikserem i dalej już działam ręcznie.
Do masy dodaję przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i kaszę manną, olej i wodę- delikatnie mieszam.
Na końcu dodaję jabłka i orzechy,


Gotową masę przekładam do foremek wyłożonych papierem do pieczenia .
Ciasto nie wyrasta wysoko, ale zostawmy 1,5 - 2 cm luzu od góry blaszki
Piekę w 170 stopniach przez 50-55 minut, do suchego patyczka
Upieczone lekko studzę i wyciągam z formy, żeby odparowało.
Po całkowitym ostudzeniu  posypuję cukrem pudrem.

Smacznego:)




8 komentarzy:

  1. Te orzechy potem tak fajnie chrupią <3 Pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne ciacho do kawki lub herbatki

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne ciacho :) orzechy i jabłka to super połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Renatko kochana ja uwielbiam takie ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajny przepis. A ja mam dużo orzechów... to tylko krok od tego żeby tez upiec taką babkę. Pozdrowionka Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Można powiedzieć jesienna uczta. Lubię ciacha z orzechami, chyba bardziej niż z innymi bakaliami. Buziole

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje ciasto wygląda na pyszne, ja piekłam podobne, ale jakoś mi nie smakowało, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje ciasto wygląda na pyszne, ja piekłam podobne, ale jakoś mi nie smakowało, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)