25 marca 2015

Pyszne i szybkie mięso na zimno

Mięso szybko sie przygotowuje, ale na efekt końcowy trzeba niestety poczekać
Był już szybki schab gotowany w mleku, teraz coś podobnego, ale jednak różniącego sie i składnikami i smakiem.
Tym razem wykorzystałam karczek, mięso trzeba nieco dłużej gotować, ale smak jest tego warty:)
Polecam, szczególnie tym zabieganym, którzy mają mało czasu na pichcenie w kuchni
Co do domowych mięs i wędlin chyba nie muszę przekonywać, znamy wszystkie składniki, zużyte do ich przygotowania, bez chemii i konserwantów.
Skład zalewy możemy zmieniać w zależności od naszych preferencji smakowych.
To co, spróbujecie?
nam smakuje i to bardzo, dlatego polecam:)



Składniki:
1,2 kg karczku bez kości
4-5 ząbków czosnków ( dużych)
4 ziarenka ziela angielskiego
6 ziarenek pieprzu
2 duże liście laurowe
1-2 łyżki musztardy
1 łyżeczka kminku ( można ominąć)
1 łyżeczka soli
2 łyżki maggi w płynie lub lubczyk ( w/g uznania)



Mięso myje i wkładam do dopasowanego garnka-  nie może być za duży, najlepiej, żeby mięso było niewiele mniejsze od garnka.

Zalewam wodą, tak, żeby mięso było zakryte, a trzeba pamiętać, że podczas gotowania mięso zmieni swoją formę.
Dodaje wszystkie przyprawy, musztardę najlepiej jest rozpuścić wcześniej w wodzie i wszystko zagotowuje na małym ogniu.
Gotuje 10 minut- wyłączam gaz i odstawiam do wystudzenia.
Nie wynoszę w chłodne miejsce, mięso studzę bardzo powoli.
Odstawiam na minimum 12 godzin, a po tym czasie powtarzam czynność- gotuje 10 minut, wolno studzę w zalewie.
Dopiero po upływie kolejnych 12 godzin wyjmuje z zalewy, odstawiam do ocieknięcia i wstawiam na kilka godzin do lodówki.

Proste, prawda??
Smacznego:)

32 komentarze:

  1. Wygląda bardzo zdrowo i smakowicie :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ogóreczkiem musi smakować wybornie! :D Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się baaardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda taka wędlinka :-) super :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam taką wędlinkę, aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, dlatego bardzo często robię taką lub podobną, żeby się nie przejadło:)

      Usuń
  6. pycha, ja się oblizuję na widok tej szynki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba przyznać, że bardzo apetycznie wygląda ta Twoja wędlinka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak....takie wspaniałości to ja mogę jeść i jeść. Coraz rzadziej kupuję wędliny na kanapki, zawsze staram się przygotować coś sama. Buziole

    OdpowiedzUsuń
  9. Domowo przygotowane wędliny są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow.. pychota! Taki kawał mięska z wielką chęcią bym zjadła, domowa szynka najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cały?
      ale mięsko jest pyszne i na pewno zdrowsze od kupnych wędlin , wiec można zajadać:)

      Usuń
  11. Nie przepadam za mięsem na zimno, ale przyznam, że wygląda bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować Twój przepis, jak smakuje tak jak wygląda to sukces pewny! ja nie kupuję gotowych wędlin, zazwyczaj piekę karczek w piekarniku lub inne gatunki mięs.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ten też jest bardzo smaczny. no i zdrowszy, choć ja osobiście wole pieczony to ten dla odmiany też polecam:)

      Usuń
  13. Karczek pierwsza klasa, można go jeść na chlebek, do obiadu z ogóreczkiem jak najbardziej czyli tak jak lubię ha ha. smaki mi narobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu ja też tak lubię- jedna potrawa, a kilka posiłków mam gotowych:)

      Usuń
  14. ja w ten sposób schab gotuję :) karczek zdecydowanie bardziej przypadłby mojemu mężowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smak schabu i karczku różni się, ale nam oba smakują:)

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)